כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

'פרשת רמות': מה הוביל לדרמה בעיריית ירושלים • חשיפת כל הפרטים

אתר 'בחדרי חרדים' עושה סדר במהומה של 'פרשת רמות': כיצד יצאו החרדים בסיכומו של יום קרחים מכל הכיוונים? • למה מתחמקים אברכי רמות מהתחייבות שהעניקו לראש העיר לצאת מהמבנה? • וחשיפה: בנות רמות ייצאו להפגין בשבוע הבא בכיכר ספרא

ישיבת הרבנים בנושא רמות. צילום: בחדרי חרדים
ישיבת הרבנים בנושא רמות. צילום: בחדרי חרדים

יום מבלבל עבר על תושבי שכונת רמות. אי הבהירות שנותרה בסיום ישיבת המועצה בעיריית ירושלים, הותירה אותם עם ובלי. "לא הבנתי", מפלבל אחד האברכים בעיניו תוך גירוד בזקנו עבות. "למעיישה הרווחנו או הפסדנו?". וחברו, השותף לשיחה, מגרד בפדחתו, ואומר: "באמת אין לי מושג".

לטובת האברכים המתרכזים בשעות אלו בפינות רחובות ברמות, הנה סיכום היום הדרמטי בעיריית ירושלים, בסופו נותרו הנציגים החרדים על כסאות העור, וכולם מחכים למערכה הבאה, שתיפתח בישיבה הבאה של מועצת העיר, בעוד כשבועיים.

במשך כל היום התרוצצו עסקני שכונת רמות בין נציגי העירייה לבתי גדולי ישראל. החום הירושלמי הכבד לא הרתיע אותם, ודאי לא כשמדובר בחינוך הבנות. 'אל תגעו במשיחי', לא הייתה רק סיסמה.

על הפרק: כיצד לנהוג בסוגיה שאמורה לעלות במועצת העיר, שנועדה להקצות ארבע כיתות מתוך המבנה המצוי במחלוקת, לטובת בית הספר של הבנות.

רק לפני שנגיע לדילמה, ניתן הסבר קצר: בידי כל ראש עיר בארץ נתונה הזכות והחובה להקצות מבנים לבתי הספר הממלכתיים. את ההחלטה על מיקום בית הספר, הוא מקבל לבדו, תוך שהוא בוחר את הנכס מתוך נכסי העירייה הקיימים. בית הספר 'רפפורט' שייך לזרם הממלכתי, ומהיותו כזה, יכול ראש העיר להקצות לו מבנה מבלי להתייעץ באיש, ומבלי להעביר את ההחלטה בוועדה כלשהי.

שונה לחלוטין מעמדם של בתי הספר החרדיים. אם בית-ספר הנחשב למוכר שאינו רשמי חפץ בהקצאה, חייב הדבר לעבור בוועדת ההקצאות ולאחר מכן במליאת המועצה.

לפני כמספר חודשים העביר ברקת מבנה בית ספר בשכונת רמות לידי בית הספר 'אהבת ישראל רפפורט'. לידי אתר 'בחדרי חרדים' הגיע מסמך חתום על-ידי וועד ההורים של בית הספר החרדי, שקיבלו את המבנה באופן זמני עד לכניסת בית הספר של 'אהבת ישראל', בו הם מתחייבים לפנות את הבניין מיד כשידרשו. האברכים הנמנים על ועד ההורים חותמים כי הם יודעים שהבניין מיועד לחינוך הדתי, והם חתומים על כך שלא יהיה להם שום ערעור על ההחלטה.

אולם, מיד כשהחליט ראש העיר ניר ברקת להעביר את המבנה ל'אהבת ישראל', זעקו האברכים מרה. איך ראש העיר יכול לעשות כזה דבר?

נסיונותיו של ראש העיר למצוא פתרונות חלופיים, עד לבניית בניין מסודר עבור בית הספר לבנות 'בית יעקב', נענו בשלילה. ועד ההורים התעקש לקבל דווקא את הבניין המדובר.

ראש העיר התחייב כי אם יקבלו את הפשרה המוצעת, הוא יבנה בניין מכספי עיריית ירושלים, ולא ימתין לכספי משרד החינוך שיגיעו רק בעוד כשנה - אך שוב נענה בשלילה.

היום, הגיע העניין להצבעה.

ראש העיר העלה לסדר יום בעירייה הצעה, כי את עשרת הכיתות הדרושות לבנות רמות, הוא יחלק בצורה זו: 4 כיתות במבנה בית הספר המיועד ל'אהבת ישראל' (בו ילמדו בנים. איך יסתדרו הבנים והבנות יחדיו? עת לעשות לה' הפרו תורתיך, כנראה), וששה קראוונים יוצבו בחצר בית הספר, עד לבניית מבנה הקבע.

ועד ההורים עשה שמיניות באוויר, בכדי שלא לקבל את ההצעה. לדבריהם, באם לא יקבלו את ההצעה, ישנו סיכוי לא רע בכלל שבית המשפט יחייב את ראש העיר לפנות עבורם עשר כיתות, וכך הם ייצאו וידם על העליונה.

למי שעוקב אחרי בית המשפט, ונטיותיו בפסיקות הקשורות לציבור החרדי, יכול להבין לבד, עד כמה הטיעון מגוחך. זאת ועוד, בעיתון 'יתד נאמן' טרחו להדגיש שהמלחמה היא נגד המוסד המחנך לשלוח ילדים לצבא. קשה לראות בית משפט שיתייצב נגד בית ספר שכזה, מול הציבור החרדי שנוא נפשו.

וכך, הצליחו הנציגים החרדים לשכנע את ראש העיר להוריד את ההצעה מסדר היום. ראש העיר הסכים להוריד, ואמר: אם אתם רוצים לדפוק את עצמכם, אני לא אפריע.

מה יעשו הבנות החל מיום ראשון הקרוב? זו שאלת מיליון הדולר. גורמים במטה המאבק מוסרים ל'בחדרי חרדים' כי הבנות יישבו בכיכר ספרא מיום ראשון הקרוב, עד למציאת פתרון סופי.

"יהיו הפגנות ענק, ראש העיר לא יודע לאן הוא נכנס", אומר אחד האברכים.

אנחנו מבטיחים להמשיך ולעקוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}