כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אחרי שנים: בעובדה יתחילו לבנות את המקווה הצה"לי הראשון

לאחר תרומה פרטית, בתום 15 שנה של בקשות ודיונים, בחיל האוויר יתחילו בקרוב בבניית מקווה הטהרה הראשון שיתקע יתד בבסיס צה"לי. צה"ל: "המקווה הראשון וכנראה האחרון"

אחרי שנים: בעובדה יתחילו לבנות את המקווה הצה"לי הראשון

בתום 15 שנה של בקשות ודיונים, בחיל האוויר יתחילו בקרוב בבניית מקווה הטהרה הראשון שיתקע יתד בבסיס צה"לי. תרומה של 100 אלף דולר תסייע בהקמת המבנה בבסיס עובדה.

המקווה הצה"לי הראשון יוקם עד סוף 2011. בצה"ל אישרו בחודש שעבר תרומה בסך של 100 אלף דולר שתשמש לבניית המקווה בבסיס חיל האוויר בעובדה. ברבנות הזרוע הכחולה צופים כי בניית המבנה, שישמש את נשות אנשי הקבע בבסיס, תחל בחודשים הקרובים.

לפני כשנה נערך טקס הנחת אבן הפינה אך עקב התנגדות מצד גורמים בחיל המהלך נעצר. כעת, לאחר דיונים ממושכים, אושרה תרומתו של ארגון יהודי מחו"ל.

"הדרישה להקמת מקווה צבאי עלתה לפני כ–15 שנה עוד בהיותי רב הבסיס", הסביר סגן רב חיל האוויר, רס"ן דוד לוין. "במרוצת השנים יותר קצינים דתיים משרתים בחיל והדרישה למקווה גוברת. לאחר יישוב כל הבעיות הנדרשות ואחרי שנים של עשייה בנושא, ניתן להכריז כי המקווה הראשון וכנראה האחרון בצה"ל יקום בקרוב".

אגב, לא מדובר בפעם הראשונה שמקווה טהרה יקום בבסיס צבאי. הראשון שהרים את הכפפה בנושא היה דווקא חיל האוויר האמריקאי. בשנת 1974, לאחר שנים בהן טסה רעיית רב בסיס אלסקה, ישראל הבר (כיום שליח חב"ד ברמת הגולן), אלפי קילומטרים כדי לקיים את ההלכה בנושא, נבנה במיוחד עבורה מקווה צבאי למהדרין בבסיס האמריקאי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}