כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אין סליחה: 'קשת' מזמינה עיתונאים בעיצומה של 'שבת סליחות' • שערוריה

במוצאי שבת הקרוב, יצעדו אלפים לכותל המערבי בכדי לשפוך את צקון לחשם בלילה בו מתחילים לומר סליחות • חברת 'קשת' המקיימת אירוע בסמוך לשריד בית מקדשינו הבטיחה: לא יהיו חילולי שבת • ממסמך שהגיע לידי אתר 'בחדרי חרדים' עולה: עיתונאים מוזמנים בשעה 18:00 בעיצומה של השבת • מחר: גולדקנופף ייפגש עם מנכ"ל החברה

המסמך המפליל. צילום: קול הציבור
המסמך המפליל. צילום: קול הציבור

בעוד שלושה ימים זה יקרה: בעוד המוני יהודים יעשו את דרכם לכותל המערבי לשפוך את צקון לחשם בפני בורא העולם, להתחטאות ולהתנקות לפני בוא יום הדין הגדול והנורא, יעמדו כמה אלפי אנשים בסמוך וינעצו את ציפורניהם בחומת הקדושה.

נתתנצל מראש על ההשתפכות, אך הסמנטיקה משחקת תפקיד מרכזי, וודאי כשמדובר בירושלים, ועל אחת כמה וכמה שמדובר במוצאי שבת סליחות.

קשה לדעת מי האוויל שבחר את המיקום והתאריך, חכם גדול הוא בטח לא.

למי שעדיין לא יודע, חברת ההפקות 'קשת' מקיימת את גמר התוכנית 'כוכב נולד' בבריכת הסולטן. המיקום והזמן, הביאו למחאה חרדית שקטה, שהבהירה לנוגעים בדבר כי אין זה חכם לקיים טקס מעין זה בתנאי השטח המיועדים. אך הצד השני סירב להקשיב.

לחרדים שקבלו, הבטיחה חברת ההפקות כי כל ההכנות ייערכו כבר בשבוע הקודם, והשערים יפתחו זמן רב לאחר יציאת השבת, כל זאת בכדי למנוע חילולי שבת.

אך מהזמנה שנשלחה על ידי חברת ההפקות לעיתונאים, מתברר כי את הבטחת חברת ההפקות, אי אפשר לטמון אפילו כפתק בכותל. ההזמנה שנשלחה למאות עיתונאים מיידעת, כי ההסעות לאירוע ייצאו כבר בשעה 18:00 בערב, זאת כשהשבת עודנה בעיצומה.

השערים עצמם ייפתחו בשעה 20:00, ולא קשה לדעת מתי יצאו האורחים התל אביבים, שיגיעו לצפות במופע.

האטימות שמפגינים בחברת ההפקות עלולה להביא לתגובה חרדית חריפה. כדרכם של מחאות, אפשר לדעת כיצד הם מתחילות אך יותר מקשה להעריך כיצד הם יסתיימו.

כבר מחר (ג') יפגשו נציגי 'הוועדה למען השבת' עם אבי ניר המכהן כמנכ"ל חברת 'קשת', ויסבירו לו את הבעיות שעלולות לצוץ בעקבות הלו"ז המתוכנן.

לאור ההתנהלות של החברה עד היום, קל להניח מה תהיה תשובתו, מה שעשוי להביא למאבק חרדי, שאת תוצאותיו מי ישורנה.

אנחנו, נמשיך ונעקוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}