כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מלחמת הקרדיטים מחריפה • מקורבי גפני משיבים אש: "'יום ליום' העתיק מ'גלובס'"

מלחמת הקרדיטים שנפתחה הבוקר מעל גבי 'בחדרי חרדים', הולכת ונמשכת • בעקבות סיקור נרחב בעיתון 'משפחה' על הצלחת הנציגות החרדית להכניס את תקציב הישיבות לבסיס התקציב תוך ניכוס ההישג לח"כ גפני - פנו אנשי 'יום ליום' וטענו: 'משפחה' עשה עוול, הקרדיט שייך לכהן • מקורבי גפני ראו וזעמו: הקרדיט לגפני, 'יום ליום' מעתיקן • והאמת? כנראה באמצע

לי הקרדיט. שטייניץ וגפני בוועדת הכספים
לי הקרדיט. שטייניץ וגפני בוועדת הכספים



חשבתם שמלחמת הקרדיטים נגמרה?

ההישג הגדול של הנציגות החרדית בהבטחת משרד האוצר להכניס את כל תקציב הישיבות לבסיס תקציב המדינה - גרם למלחמת קרדיטים שנדמה כי לא הייתה כמותה מאז כינון הממשלה האחרונה, אך בצדק רב.

המאבק על כך מתנהל מזה עשרות שנים, עוד מימיו של הרב אברהם רביץ זצ"ל בוועדת הכספים. פקידי האוצר לדורותיהם התנגדו לכך, אך הפעם קרה מה שלא קרה בעבר: שר האוצר נתן את ההנחיה, ובקרוב יכנס כל התקציב של עולם התורה לבסיס תקציב המדינה. משמעות העניין היא כי לא יהיה צורך עוד בשתדלנות פוליטית.

משפחה שכזאת • כך גנבו את השמפניה ממשרד האוצר

בעיתון 'משפחה' הסיפור מובא בהרחבה מלאה ובפריסה על גבי שער העיתון, כאשר הזוכה בקרדיט הוא היושב על השיבר של ועדת הכספים ח"כ משה גפני. בתוך הכתבה וטורי הפרשנות, מקבלים גם ח"כים נוספים קרדיט, ביניהם סגן שר האוצר יצחק כהן, יעקב ליצמן וח"כ אמנון כהן, אך הבולט בקטיפת הקרדיט הוא גפני.

בסביבתו לא התפלאו. אחד מאנשיו אומר ל'בחדרי חרדים': "מאז יומו הראשון בתפקיד יו"ר ועדת הכספים ועוד קודם לכן, פעל גפני בנושא ללא הרף. בכל פגישה שהוא קיים עם שר האוצר, מנכ"ל האוצר או בכירי אגף התקציבים, העלה את הנושא שוב ושוב. כך גם בפגישות שאינן קשורות כלל לנושא תקציבי הישיבות. גפני הודיע בשנה האחרונה עשרות פעמים בדיונים פומביים בוועדת הכספים, כי לא יאפשר להמשיך את המצב כפי שהוא, וכי הוא פועל בכל כוחו בנושא מול שר האוצר".

בתוקף העבודה הפרלמנטרית, היושב על השיבר בוועדת הכספים הוא זה שנמצא בקשר ההדוק ביותר מול השר והפקידות הבכירה במשרד האוצר, מאחר והם אלו שצריכים את יו"ר ועדת הכספים באינספור פניות תקציביות ובאישור צווים למיניהם שחייבים יהיו לעבור את אישורו. אם ירצה יו"ר הוועדה, יעביר. אם לאו, לא. כך שהקרדיט הראוי אכן מגיע לגפני.

"אל תשכחו גם את הידידות העמוקה של גפני עם שר האוצר שטייניץ, ידידות הנמשכת מזה שנים רבות", אומרים מקורביו של גפני ל'בחדרי חרדים'. "אבל כל שלוחי הציבור החרדי פעלו בנושא במשך עשרות השנים האחרונות, וגם בחודשים אלו וכולם ראויים לשבח על כך, כאשר תקציב הישיבות ייכנס לבסיס תקציב המדינה זהו הישג היסטורי לציבור כולו" אומר המקורב.

תרגיל מסריח 2

בכתבה שפורסמה היום ב'בחדרי חרדים' נחשף כי החשיפה על הכנסת תקציב הישיבות לבסיס התקציב נכתבה לפני כחודש בעיתון 'יום ליום'. אם כן, מה קרה לפתע שעיתון 'משפחה' מקדיש לכך את כל החלק הקדמי של עיתונו.

על פי גורמים במערכת העיתון ההחלטה על כך נבעה מהכתבה שפורסמה בעיתון 'כלכליסט', שם לראשונה בצורה פומבית, משרד האוצר אישר רשמית כי כל תקציב הישיבות ייכנס לבסיס תקציב המדינה.

"ידענו שכולם עבדו על הנושא החשוב הזה, ולכן גם שיבחנו את סגן שר האוצר, את סגן שר הבריאות, ח"כ אמנון כהן וכל מי שמגיע לו הקרדיט אך גם על פי הנתונים שהיו בידנו מהאוצר, וגם מהכתבה בעיתון שחשף זאת "כלכליסט", השושבין הראשי היה אכן ח"כ גפני", אמרו במערכת 'משפחה'.

בסביבתו של גפני לא מתרגשים מכך שהדברים פורסמו כבר לפני חודש ב"יום ליום" ואומרים לנו כי העיתון שכח לציין שהם העתיקו זאת מ'גלובס'. מקורבי גפני מפנים אותנו לכתבה שפורסמה כמה שבועות קודם לפרסום ב'יום ליום' בעיתון הכלכלי 'גלובס' בכותרת הראשית, תחת הכותרת הצעקנית: 'תרגיל מסריח 2' . העיתון מדווח על העסקה שנרקמה ועל פיה יו"ר ועדת הכספים גפני שהתנגד במשך כל השנה האחרונה לתקציב דו שנתי, יתמוך בו בכנסת, ובתמורה האוצר יכניס את תקציב הישיבות לבסיס התקציב.

ואכן, במבט על אשר אירע בשבועות האחרונים, גפני תמך בדו שנתי, כעת האוצר משלים את חלקו, כך לפחות על פי גלובס שהקדים את 'יום ליום' בפרסום העסקה, תוך מתן קרדיט ליוזמיה. גם אם בסביבת גפני מכחישים את ה'דיל' ואת העסקאות כביכול, הרי שהשבוע הסתיימה העסקה והאוצר נתן את חלקו.

אבל מה זה חשוב? העיקר שההיסטוריה נעשתה, ותקציב הישיבות ייכנס מעתה לבסיס תקציב המדינה, לראשונה מאז קום המדינה. כנראה ששני הח"כים פעלו במשותף, וכולם יעמדו על הברכה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}