כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

קיבוץ בית קשת: בית-כנסת גורר מקווה טהרה

ממניין מצומצם פרח בית-הכנסת בקיבוץ בית קשת - עד שהפך למקום התפילה הקבוע של מאות מבני הקיבוץ • כשהשר לשירותי דת הגיע לחנוכת בית-הכנסת, השמיעו בפניו התושבים משאלה מפתיעה: "אחרי שהוקם בית כנסת, כעת אנו מעוניינים במקווה טהרה"

השיב בחיוב. מרגי
השיב בחיוב. מרגי

השר לשירותי דת, יעקב מרגי, סייר השבוע ביישוב גבעת אבני. הוא חנך מקווה טהרה מהודר לפי כל השיטות המחמירות בהלכה וביקר בבית הכנסת המקומי.

השר התפעל מהפאר וההדר שהושקעו בבניית המקווה בניהולו של יו"ר המועצה הדתית גליל תחתון מר גרשון לוי שבמסירות נפש ליווה את פרויקט בניית המקווה מתחילתו עד סופו והקים בית כנסת לתפארת שצמח ממניין מצומצם למאות מתפללים מבני היישוב.

במהלך הביקור הצהיר השר מרגי כי בתוכנית שיפוץ המקוואות, בכוונתו לשים דגש בהשקעה ביופי וההדר של המקוואות וכי המקווה המפואר בגבעת אבני נחשב בהחלט למודל חיקוי.

השר מרגי המשיך לקיבוץ בית קשת בגליל התחתון, שם נחנך בית כנסת 'שבטי ישראל' - שישים ושש שנה לאחר שהוקם על ידי אנשי פלמ"ח.

בטקס השתתפו עשרות מתושבי הקיבוץ אשר מחו דמעה מתוך התרגשות ורקדו יחד עם ספרי התורה שהוכנסו להיכל בית הכנסת.

מרגי אמר בחנוכת בית הכנסת כי מקום זה יקבץ סביבו את תושבי הקיבוץ לשאת תפילה באהבה ובאחווה לקירוב לבבות. ביהכ"נ הוקם בשל העדפתו של השר מרגי בהקמת בתי כנסת בישובים בהם אין בתי כנסת.

יו"ר המועצה האזורית, מוטי דותן, שיבח את השר מרגי על יוזמתו להרבות יהדות ואהבת ישראל גם במקומות הנחשבים רחוקים מיהדות. בסיום הטקס סיכמו דותן והשר מרגי כי בחודשים הקרובים ייבנה בית-כנסת נוסף במושבה 'מצפה' שבאזור טבריה.

במהלך הטקס הביעו התושבים משאלה מפתיעה בפני השר מרגי: "אחרי שהוקם בית כנסת, כעת אנו מעוניינים במקווה טהרה".

השר מרגי השיב לבקשתם בחיוב.

נחכה ונראה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}