כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

חוק החרמת כלי רכב - מרתיע או לא?

56% מהציבור סבורים כי חוק החרמת כלי רכב מרתיע מלבצע עבירות תנועה • העבירות העיקריות שצוינו הן: נהיגה תחת השפעת אלכוהול (41%), נסיעה או מעבר באור אדום (27%), ונהיגה תחת השפעת סמים (17%)

רושם דו"ח.  צילום אילוסטרציה
רושם דו"ח. צילום אילוסטרציה

המודעות בקרב הציבור לקיומו של חוק החרמת כלי רכב גבוהה, ועומדת על כ-63% מכלל הציבור. כך עולה מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור 'אור ירוק' ביולי 2010. המודעות לחוק גבוהה יחסית בקרב גברים, ועולה עם העלייה במספר שנות הוותק על הכביש, עלייה ברמת ההשכלה וברמת ההכנסה.

לפי הסקר, נראה כי החוק משיג את יעדו ומרתיע את מרבית הנהגים מלבצע עבירות תנועה. 56% מהציבור חושבים כי החוק מרתיע נהגים מלבצע עבירות שבגינן הרכב עלול להיות מוחרם.

בנוסף נמצא בסקר, כי ישנה מודעות גבוהה בקרב הציבור לסוג העבירות בגינן משביתים את כלי הרכב: כ-60% מהמרואיינים ידעו לציין עבירות תנועה המביאות להשבתה. העבירות העיקריות שצוינו הן: נהיגה תחת השפעת אלכוהול (41%), נסיעה או מעבר באור אדום (27%), ונהיגה תחת השפעת סמים (17%).

נהגים צעירים רבים, בעלי ותק של עד עשר שנות נהיגה, ציינו כי ניתן להשבית רכב בגין נהיגה תחת השפעת אלכוהול (58%) ותחת השפעת סמים (27%).

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "תוצאות הסקר מחזקות את ההנחה לפיה כאשר נהג יודע שהוא יכול לאבד בו במקום את כלי הרכב ל – 30 יום, הוא יקדיש מחשבה יתרה לשמירה על החוקים, ינהג לפי הכללים ויהיה זהיר יותר בכביש. האפקט הפסיכולוגי של ענישה מרתיעה מביא להורדת מספר התאונות ומספר ההרוגים בכבישים, ואין ספק כי בדרך זו ניתן להילחם בתאונות הדרכים באופן יעיל. חשוב לזכור עם זאת, כי לחינוך והטמעה יש חלק מהותי לא פחות במאבק זה, וכי האכיפה והענישה לבדן אינן מספיקות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}