כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

רבה של אשדוד: "אני מזועזע עד עמקי נשמתי" • ראיון קורע לב

הרב יוסף שיינין בשיחה מיוחדת עם 'בחדרי חרדים' בעקבות הרצח המחריד: "אני מזועזע עד עמקי נשמתי. קשה לי לדבר על זה כי אני מכיר את המשפחות, אני ממש מזועזע. אין מילים, אין לי איך לתאר את הזעזוע. צריך הרבה להתפלל לקב"ה. אין מה להגיד" • וגם: איך הושג הויתור נתיחה וזמני ההלוויה

הרב שיינין לצד תמונת הנרצח
הרב שיינין לצד תמונת הנרצח

שלוותה של השכונה החרדית השוכנת במרכז העיר אשדוד, הופרה הלילה. בלב ליבה של פינת החמד השקטה, ארע רצח מזעזע שהזניק באחת לכותרות והציב את תושביה במוקד תשומת הלב התקשורתית, דבר שהוא זר להם לחלוטין.

רצח בלב השכונה החרדית באשדוד • זעזוע

הרצח המזעזע, בו נלקחו חייו של דוד אלכסנדר חדד, בן 18, בן למשפחה חרדית, שנרצח בידי חברו, הוא הביטוי הקיצוני והמחריד ביותר לתופעה עמה מתמודדים התושבים - קבוצת נערים מתפרעים העושים ככל העולה על רוחם, פעם אחר פעם.

הרצח המחריד אירע ברחוב הרב לוין פינת שדרות ירושלים. על פי עדויות התושבים, כמעט מדי מוצאי שבת משתתפים צעירים אשכנזים וספרדים בקטטות ברובע. אך במשטרה סבורים כי לרצח אין קשר ישיר לקטטות האלה, משום שהחשוד והנרצח הם מהפלג הספרדי בשכונה. עם זאת, המעורבים באירוע מוכרים למשטרה על רקע קטטות רחוב בשכונה.

המשטרה הגישה בקשה לבית המשפט השלום להורות על נתיחת הגופה. המחלקה המשפטית של זק"א באמצעות הרכז מיכאל גוטויין ועו"ד הרב משה אלמליח עתרו, ובית המשפט דחה את הבקשה והורה לשחרר את הגופה לאלתר לקבורה, בלא צורך בנתיחה.

רבה של אשדוד, הגאון רבי יוסף שיינין, מתקשה לעצור בפרץ רגשותיו הגואה, כשהוא נדרש לשוחח עם העניין עם 'בחדרי חרדים': "אני מזועזע עד עמקי נשמתי. קשה לי לדבר על זה כי אני מכיר את המשפחות, אני ממש מזועזע. אין מילים, אין לי איך לתאר את הזעזוע. צריך הרבה להתפלל לקב"ה. אין מה להגיד".

הרב שיינין מספר על החיים בשכונה, לצד תופעות ההתפרעויות של הנערים: "יש קבוצה של נערים נושרים שהם מתפרעים מפעם לפעם, אבל עד כדי כך, זה כבר דבר שהשכל לא תופס כלל. זה לא נתפס כלל. צריך אולי שיעבור קצת זמן כדי לעכל את הדברים".

הלוויתו תיערך בשעה 17:30 בבית העלמין באשדוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}