כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

משפחה שכזאת • כך גנבו את השמפניה ממשרד האוצר

לפני כחודש פרסם העיתון הש"סי 'יום ליום' כי סגן שר האוצר, יצחק כהן, הצליח להכניס את כספי הישיבות לבסיס התקציב • אבל הבוקר רושם 'משפחה' בכותרת ראשית את ההישג דווקא על שמו של משה גפני * ומה אומרים ב'יום ליום'?

משפחה שכזאת • כך גנבו את השמפניה ממשרד האוצר

בהנחה שיש מי שקונה גם את עיתון 'יום ליום' (משהו יודע איפה אפשר להשיג?) וגם את עיתון 'משפחה' - הרי שהבוקר הוא קם לתחושת דה-ז'ה-וו.

לפני כחודש קראו מנויי 'יום ליום' על הישגיו של סגן שר האוצר, יצחק כהן. הישגיו הרבים נדחסו לתוך רבע עמוד מתומצת, בו פרט הכתב החרוץ את שורת ההישגים המתבצעים בשקט-בשקט בלשכת הסגן.

בין ההישגים: הכנסת תקציב הישיבות לבסיס התקציב.

העיתון לא העלה על דעתו (ההסבר בהמשך) לתת להישג הגדול כותרת ראשית, ואף לא כותרת משנית. ככה זה כשעיתונאים שרוצים לכתוב על פועליו, צריכים לרדוף אחריו שעות ארוכות, ולא להיפך.

כך או כך, עיתון 'משפחה' נזכרו משום מה לאחר חודש בהישג, אך על כך עוד ניתן לסלוח. אלא שאת ההישג, הם בוחרים לזקוף דווקא לטובת יו"ר ועדת הכספים, משה גפני.

בכותרת הראשית בעיתון 'משפחה', נכתב באותיות קידוש לבנה: "וראו כל עמי הארץ: הישג היסטורי בכנסת - לאחר שנים של הידפקות בפתח, תקציבי עולם התורה יעוגנו בבסיס התקציב. ההכרעה". בכותרת המשנה נכתב כי, "ההכרעה נפלה במסגרת הבנות בין שר האוצר ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני".

שני עורכי העיתון, יוסי אליטוב ואליעזר שולמן, אף כתבו שני טורים חגיגיים בעקבות ההישג המרשים. אין חולק שזהו יום חג עבור עולם התורה, השאלה אם במשפחה לא 'גנבו' את השמפניה ממשרדו של סגן שר האוצר.

בעיתון 'יום ליום', כאמור, החליטו שלא להבליט את הידיעה על ההישג המרשים, ובעמודים הפנימיים של העיתון נכתב: "כולנו זוכרים את המאבקים בכל סוף שנת תקציב על תשלום החודשים האחרונים של השנה היות שהם הסתיימו, זאת משום הגדרת תקציב הישיבות כתמיכה קואליציונית דבר שפגע רבות גם בישיבות וגם בתדמית עולם התורה ועכשיו, לאחר מאמצים מרובים הצליח סגן שר האוצר הר' יצחק כהן להוביל להישג חשוב תקציבי הישיבות יהיו בבסיס התקציב ולא יוגדרו כתמיכה קואליציונית, כך שלא נראה עוד את ראשי הישיבות ונציגי ש“ס עומדים כעניים בפתח ומבקשים להשלים את התקציבים".

• יצחק קקון, עורך 'יום ליום', אתה לא חושב שהישג מעין זה היה ראוי לכותרת ראשית בעיתון של סיעת ש"ס?

"איציק כהן ביקש לא להבליט את ההישג כדי לא לעורר עליהום בתקשורת החילונית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}