ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
משקר בלי למצמץ

בכיר בחמאס בראיון: "לא יורים מתוך אוכלוסייה אזרחית"

בכיר בחמאס אמר לרשת 'סקיי ניוז' כי הפסקת האש הנוכחית יכולה להחזיק מעמד, אך הזהיר כי אין סיכוי לעשות שלום עם ישראל כרגע. הוא גם שיקר ואמר: "אנחנו יורים רק מהגבול, לא מתוך בתים של אזרחים" | קרדיט תרגום לסרטון: אלון אמיצי כאן 11

בכיר בחמאס בראיון: "לא יורים מתוך אוכלוסייה אזרחית"
‏‏בכיר חמאס בראיון לרשת סקיי צילום: צילום מסך

מארק סטון, כתב המזרח התיכון, של רשת 'סקיי ניוז' ראיין את בכיר חמאס מוחמד זאהר, בראיון ראשון שהעניק לשדר כלשהו מאז הוכרז על הפסקת האש - אמר מחמוד זאהר, אחד ממייסדי חמאס, כי "חמאס לא יורה רקטות מאזורים אזרחיים" וציין שהוא יהיה מוכן לדבר עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

כשנשאל אם הפסקת האש תתקיים, אמר: "כן, אני חושב שהנקודה החשובה ביותר היא מידת ההשפעה על שני הצדדים, וזה נראה שהיא תתקיים". הוא אמר כי "הפסקת האש עד לרגע זה מקובלת מצדנו ומהצד השני. לכמה זמן? אני חושב שאף אחד משני הצדדים לא מחפש הסלמה יותר ממה שהיה קודם. אז אני מאמין שהיא תימשך".

חמאס מוחמד זאהר, בראיון ראשון מאז המבצע

בכיר חמאס טען כי חמאס השיג ניצחון אסטרטגי, הוא הכחיש כי חמאס יורה טילים מתוך אזורים מיושבים בעזה למרות סרטונים רבים שמראים בדיוק את זה, "אנחנו יורים רק מהגבול" אמר הבכיר בלי למצמץ. הכתבהטיח בו שהוא אינו אומר אמת: "אנחנו רואים את הטילים מגיעים מתוך אוכלוסייה אזרחית", בכיר חמאס השיב, "לא. לא נשלחו רקטות מאזור אזרחי, רוב הרקטות היו מהגבול, לא אזור אזרחי אחד".

כשנשאל מדוע הם יורים טילים לעבר אוכלוסייה אזרחית בישראל, הוא ענה כי הטילים "מכוונים לכיבוש, ולא לאזרחים, זה לא נגד אוכלוסיית ישראל, זה נגד הכיבוש הישראלי. זה נגד התוקפנות הישראלית".

הוא ציין כי התהליך של שתי מדינות הוכח ככישלון מכיוון שישראל אינה רוצה בכך. "הם שיתוף הפעולה עם פת"ח בגדה לא הוכיח את עצמו", אמר.

כשנשאל אם למדינת ישראל יש זכות קיום, השיב: "לא. למה? אתה בא מאמריקה ואתה לוקח את הבית שלי, הגעת מבריטניה ולקחת את הבית של אחי, הם לקחו את זה".

כשנשאל מדוע חמאס מוציא את הכסף על טילים ורקטות ולא לרווחת תושביו, אמר: "תן לי דוגמא אחת בעולם שבה מדינה נמצאת בלי כוח צבאי שיגן על עצמם, אנחנו כאן מגנים על עצמנו מפני תוקפנות, מפני התוקפנות הישראלית. אז אם זה אסור, זו צביעות".

הוא אמר כי חמאס ידבר עם הנשיא ביידן. "למה לא? מר ביידן, כן הוא תומך בישראל, אבל אני חושב שיש לנו משימה כעם פלסטיני לדבר איתו בכנות".

 

חמאס רצועת עזה שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}