כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מהומות בסילוואן: שוטרים ירו בנשק חי

לאחר חודשיים של שקט בסילוואן, החלו עשרות צעירים פלסטינים ליידות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר שוטרי משמר הגבול שהיו במקום. השוטרים הגיבו בנשק חי לעבר המפגינים

סילוואן
סילוואן

לאחר חודשיים של שקט בסילוואן, הבוקר סמוך לשעה 3:00 החלו עשרות צעירים פלסטינים ליידות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר שוטרי משמר הגבול שהיו במקום, חסמו את צירי התנועה והתעמתו עם כוחות הביטחון.

הצעירים המתפרעים הציתו כלי רכב, קטנועים, ועוד. צוותי כיבוי אש שהגיעו למקום על מנת לכבות את האש, הותקפו גם הם באבנים על ידי המתפרעים. במקום נשרפו 4 כלי רכב ושני קטנועים. חלק מכלי הרכב שייכים למתנחלים.

העימותים נמשכו מספר שעות, על פי הדיווחים במהלך האירוע ירו כוחות הביטחון בנשק חי לעבר המפגינים. לא ידוע על נפגעים.

על פי הדיווחים, מספר פלסטינים נפגעו בתקרית כתוצאה מהאבנים ומגז מדמיע שהתיזו לעברם כוחות הביטחון.

השקט חזר למקום לאחר שהעימותים נרגעו. יש לזכור כי סילוואן היא זירה מתוחה מאוד בייחוד כעת בתקופת צום הרמדאן הקדוש למוסלמים.

מבדיקת המשטרה באירוע עולה, כי במקום בו פרץ האירוע קיים סיכסוך ממושך שאף נידון בביהמ"ש (כבר בשנת 2008 ) בעניין מעבר על שביל במקום בין יהודים לתושבי הכפר. בית המשפט פסק בזמנו כי השביל הינו שייך ליהודים.

לאחר החלטה בנו תושבי השכונה שביל ושער המוביל למסגד הנמצא במקום והיהודים הגישו על כך תלונה במשטרה.

הבוקר ללא כל תיאום הגיעו היהודים למקום וביקשו לפרק את השער ואת השביל שבנו תושבי המקום. בעקבות זאת החלה התקהלות של תושבי הכפר שיידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות משמר הגבול שהגיעו למקום. המיידים פוזרו, לא היו נפגעים. כאמור הוצתו 3 כלי רכב, ככל הנראה של מקומיים. כוחות משטרה ומג"ב מסיירים במקום, החלה חקירה ללכידת מפירי הסדר ובמקביל זומנו נציגים מ-2 הצדדים והוזהרו לבל ינקטו בצעדים חד צדדיים לפתרון כוחני של הסכסוך.

במהומות שאירעו לפני חודשיים נפצעו קל 6 שוטרים ומס' פלסטינים, לאחר שכ-200 מפגינים פלסטינים ופעילי שמאל ישראלים יצאו לרחובות השכונה, והתעמתו עם כוחות הביטחון. המפגינים טענו כי השוטרים ירו לעברם אש חיה, טענה שהמשטרה הכחישה בתוקף. אולם, במשטרה הודו כי מאבטחי בית יהונתן ירו באוויר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}