כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

כך פעלה השיטה: "לא נכנס הרבה כסף", אמרו הנוכלים לנזקקים

פרשה חמורה במיוחד נחשפה הערב על ידי המשטרה: זוג אחים מירושלים שנהגו להתרים למטרות צדקה, שלשלו את מרבית הכספים לכיסם השניים נעצרו הערב, ויילקחו מחר להארכת מעצר ההתרמות, הקמפיין בעיתונות והעלמת התרומה מהנזקקים: כך פעלה השיטה

כך פעלה השיטה: "לא נכנס הרבה כסף", אמרו הנוכלים לנזקקים
יצחק לב ארי

הפרשה הבאה, שנחשפה היום על ידי המשטרה, עוד עשויה להסעיר את הציבור החרדי. מדובר בפרשיה כלכלית חמורה, שעיקרה מעילה חמורה בכספי תרומות ושימוש בכספים למטרות פרטיות.

לטענת המשטרה, שני אחים מירושלים המוכרים כפעילים במסגרת גיוס תרומות לצורך ארגון חסד, פעלו בשיטות רמייה וגרפו את הכספים לעצמם.

המשטרה טוענת, כי השיטה היתה מתוחכמת במיוחד: הם הקימו חברה המציעה שירותי התרמות לארגוני חסד ברחבי הארץ. הם פרסמו את עצמם בעיתונות החרדית והמתינו לזרם הטלפונים שיגיע.

המודעה לא אכזבה, והרבה פניות זרמו לכיוונם. כאשר פנו אליהם אנשי ארגונים, ואף יחידים הזקוקים לתרומות, הם הוציאו עבורו קמפיין התרמה באמצעות עלוני התרמה ואף בעיתונות החרדית, תוך תיאור המצב הקשה או הארגון החשוב שעבורם נאספות התרומות. הכתובת שהייתה מצוינת על עלוני ההתרמה היתה כתובתם האישית.

לפי חשדה של המשטרה, את מרבית כספי התרומות שלשלו האחים לכיסם הפרטי, תוך שהם מותירים ליעד ההתרמה סכום פעוט, בטענה כי זהו הסכום שנאסף.

המשטרה טוענת להתנהלות חמורה, ולאטימות מול מקרים קשים ביותר, כמו חולה שהיה זקוק להשתלת כליה ואלמנה עם 12 ילדים, שביקשו לאסוף תרומות דרכם, אך לא זכו לראות את מרבית כספי התרומות.

לפני מספר שבועות נפתחה חקירה נגד האחים, בעקבות תלונות שונות שהוגשו נגדם. הערב הם נעצרו בירושלים ומחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרם, בחשד למעשי מרמה.

גורם באחד מארגוני הצדקה אומר הערב ל'בחדרי חרדים': "הפרשה החמורה הזאת היא ההוכחה לכך שצריך להיזהר במתן התרומות, ולבדוק שמאחורי הגוף המתרים יש רבנים המגבים אותו. מצווה לתרום לכולם, אבל ראוי לבדוק אחר זהותו של המתרים, ולוודא כי אין כאן מעשה רמייה. בדרך כלל, אם יש חתימות של רבנים, וכל שכן כאשר מדובר בגוף צדקה מוכר, ניתן לתרום בלב שקט".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}