כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

עימות בפיצרייה: אבו-שוקרי מול תלמידי הישיבה ברקע: 'ברכת' הגר"ע יוסף

על מגשי פיצה עמוסים ישב אמש ראש מועצת כפר קאסם, אבו-שוקרי, עם תלמידי ישיבה מאלעד, והתעמת עימם על הסכסוך הישראלי-פלסטיני, כשברקע מהדהדים איחוליו של הגר"ע יוסף לאבו-מאזן "בחייאת רבאק, תפסיקו עם העימותים", התחנן אבו שוקרי סיקור, תמונות

רוצה פיוס. אבו שוקרי
רוצה פיוס. אבו שוקרי

'ברכת השנים' אותה העניק הגר"ע יוסף לאבו-מאזן ושאר בני הדודים שונאי ישראל, ממשיכה להסעיר את העולם הערבי, הישראלי והפלסטיני.

מי שביקש לראות עד כמה עוררה ההתבטאות גלים, צריך היה להזדמן לעיר אלעד אמש. ראש מועצה פלסטיני הגיע לביקור בעיר חרדית, והנושא שעמד על סדר היום הטעון היה אחד: 'ברכתו' של הגר"ע יוסף.

היה זה ראש מועצת כפר קאסם, אבו שוקרי, שהגיע לביקור בעיר החרדית אלעד. העילה הרשמית היא ביקור במוקד הרפואי במקום, וזאת מתוך רצון להעתיק את מודל המרפאה לכפר קאסם.

אלא שלחלק הרשמי של הביקור, היה המשך רשמי פחות. לאחר הסיור שבו למד על אופן הטיפול ועל הגישה והשירות לאזרח, יצא ראש העיריה מר אבו שוקרי לפיצרייה מקומית, שם סעד בחברת תלמידי ישיבה מקומיים.

במהלך הארוחה, על מגשי פיצה עמוסים ועתירי רוטב חריף במיוחד, החל העימות. בחורי ישיבה שהתקבצו סביבו החלו לדבר עימו על יחסי ישראלים-פלסטינים, ועל נאמנותם של האחרונים למדינה בה הם חיים.

אלא שראש העיר הערבי התאמץ לשמור על אווירה טובה ומפויסת, וביקש להרגיע את הרוחות.

"בחייאת רבאק, עזבו אתכם מכל העימותים", כמעט התחנן אבו-שוקרי. "הנה, אתם רואים שדווקא ביום כזה, בו השמיע חכם רבי עובדיה יוסף ביטוי שצוטט בכל כלי התקשורת בעולם - בחרתי לבוא לביקור ידידותי בעיר שבו מתגוררים רבים ההולכים אחריו ונשמעים לדבריו.

"חביבי", פנה ראש העיר הערבי לבחור ישיבה שעמד לצידו, "הנה אני מבקר פה אצלכם, ומבהיר שכולנו נבראנו בצלם אנוש. חשוב להראות שישנם אנשים מתוכנו שמסוגלים לחיות בשלום אמת".

"יא איבני", המשיך אבו-שוקרי במונולוג,"הנה, תראה את רופאי מרפאת אלעד, שחלקם מגיעים מכפר קאסם ומסייעים ודואגים לרפואת ילדי ותושבי העיר שלכם. אנחנו בני דודים, זה לא יעזור לא, אחד".

לאחר מכן התפתח הדיון כפאנל בלתי רשמי על יחסי יהודים ערבים, כשראש העיר אומר: "ניתן תמיד להגיע לפתרון של שלום באזור. זה לא תלוי בעם, כי העם רוצה שלום. זה תלוי בעיקר במנהיגים".

"אז בעצם הרב עובדיה צדק", מלמל בחור ישיבה מתחת לשפמו.

מזל שאבו-שוקרי לא שמע את ההערה.















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}