כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

נתניהו 'מתנצל' בפני הרשות: "הרב עובדיה לא משקף את ממשלת ישראל"

מבית ומחוץ, מימין ומשמאל, מישראל ומהרשות הפלסטינית - כולם הגיבו היום ל'ברכת השנים' ששוגרה על-ידי הגר"ע יוסף לאבו-מאזן והרשות הפלסטינית • מי 'הלשין' ליועץ המשפטי לממשלה? ומיהו חבר-הכנסת היחיד מתוך ש"ס שמיהר להתנצל?

דעת-תורה. הגר"ע יוסף נושא דרשה
דעת-תורה. הגר"ע יוסף נושא דרשה

'איחוליו הלבביים' של הגר"ע יוסף ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן ולעם הפלסטיני לקראת השנה החדשה, עשו את דרכם במהירו לאוזני אנשי הרשות.

הגר"ע יוסף על אבו מאזן: "שיאבד מן העולם"

סאיב עריקאת, יו"ר צוות 'המו"מ הפלסטיני', קרא לממשלת ישראל להתנער מדברי הגר"ע - ובלשכתו של רה"מ נתניהו לא חשבו פעמיים.

הערב, פחות מ-24 שעות אחרי הדרשה המסעירה, יוצא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהודעה רשמית שבה הוא מתנער מדברי הגר"ע.

בהודעה שפרסמה לשכתו, נכתב: "דברי הרב אינם משקפים את גישתו של נתניהו ולא את עמדתה של ממשלת ישראל". עוד נכתב בהודעה, כי "ישראל באה למשא ומתן מתוך רצון להתקדם עם הפלסטינים להסכם שישים קץ לסכסוך ויבטיח שלום, ביטחון ויחסי שכנות טובים בין שני העמים".

במהלך היום, שיגר ח"כ ג'מאל זחאלקה, יו"ר סיעת בל"ד, מכתב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה לפתוח בחקירה נגד מנהיגה הרוחני של ש"ס ולהעמידו לדין בגין הסתה גזענית לרצח.

"אלפי אנשים נשמעים לדבריו של הרב", הפגין זחאלקה ידע - והזהיר: "דבריו עלולים להוות מתן היתר להריגת פלסטינים באשר הם".

יו"ר רע"מ-תע"ל, ח"כ אחמד טיבי, היה חריף יותר בדבריו ופצח בהתקפה אישית מחוצפת כנגד הגר"ע - אולם קשה להתרגש מהדברים, שכן נציגי מר"צ, המייצגים חלקים מהעם היהודי, אמרו דברים דומים.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', בדרשתו השבועית של הגר"ע אמש (מוצ"ש), איחל הגר"ע לקראת השנה החדשה: "שייתמו אויבנו ושונאינו, אבו מאזן וכל הרשעים האלה שייאבדו מן העולם, יכה בהם הקדוש ברוך הוא מכת דבר, בהם ובפלסטינים האלה - רשעים צוררי ישראל".

אולם המעניין הוא, כי דווקא מתוך ש"ס יש מי שמיהר להתנצל על הדברים.

בעוד רוב שרי וח"כי ש"ס סירבו להגיב על הדברים, ח"כ ניסים זאב צוטט הערב בכלי התקשורת כאומר כי רבו הגר"ע יוסף התכוון לומר שהפלסטינים ואבו-מאזן יפסיקו לשנוא את ישראל ולהיות האויבים שלה - ולא כי הם ייעלמו מהעולם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}