כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ברקת מתקפל? הישיבה פוזרה בטרם הגיע להבנות עם החרדים

ישיבת מועצת העיר ירושלים הסתיימה בסערה: ראש העיר נראה היה לחוץ מתמיד והנציגים החרדים הסתודדו שוב ושוב • הישיבה ארכה למעלה מארבע שעות - אך ברקת לא מצא זמן 'לסגור' את 'פרשת רפפורט' ודחה אותה לישיבה הבאה • מוקדם יותר אמר הגרי"ש אלישיב לפינדרוס: "אל תיבהלו מהאיומים של ברקת"

התקפל? ברקת ופינדרוס בימים טובים יותר
התקפל? ברקת ופינדרוס בימים טובים יותר

מעט לאחר השעה 18.00, נפתחה ישיבת מועצת העיר באולם עיריית ירושלים בקומה השישית בכיכר ספרא.

כבר מרגע פתיחת הישיבה, נראה ראש העירייה, ניר ברקת, לחוץ מתמיד. הוא הגיב בצורה מאוד 'לא ממלכתית' גם בנושאים שאינם קשורים כלל ועיקר לציבור החרדי בבירה.

כל מי ששרוי היה בסוד העניינים, ידע כי סיבת הלחץ שנתנה את אותותיה גם באגלי הזיעה שזלגו ממצחו של ברקת, היא ההחלטה שהייתה תלויה בו באשר לגורל המפלגות החרדיות בקואליציה.

עוד בנושא:
איך כיתה הפכה למשיח? • הסיפור המלא

יום סוער עבר על הנציגים החרדים בעיריית ירושלים. הם סבבו בבתי רבותיהם, גדולי ישראל, בניסיון לדעת האם להתנגד להקצאה, למרות איומיו של ברקת לסלקם מהקואליציה.

הגרי"ש אלישיב והאדמו"ר מערלוי הורו לנציגיהם באופן נחרץ כי עליהם להצביע נגד ההחלטה. "אל תיבהלו מהאיומים של ברקת", צוטט הגרי"ש אלישיב כאומר ליצחק פינדרוס.

בעיצומה של ישיבת המועצה, יצא ראש העיר להתייעצות עם סגנו, יצחק פינדרוס וחבר מועצת העיר, יוסי דייטש. הוא שמע מהם כי הם מתכוונים להצביע נגד וחזר לישיבה כועס עוד יותר.

סמוך לשעה 21.00 החלו דיוני ועדת ההקצאות. הנציגים החרדים עמדו הכן לדון בהקצאה המתוקשרת עבור בית-הספר החרדי-לאומי 'רפפורט' בשכונת רמות, אליה הם מתנגדים בכל תוקף.

ניר ברקת הפתיע את כולם כשפתח את נושא 'הקצאת תבונת יעקב', הקשורה אף היא למאבק מול הציבור החרדי ברמות, במילים: "למרות המלצתנו, בית-הספר תבונת יעקב החליט לוותר על הפשרה –ומעדיף ללכת לבית המשפט כדי לזכות בכל המבנה".

ברקת הסביר את עמדתה של הנהלת תבונת יעקב ללכת לבית המשפט: "הם מאמינים שאולי בית המשפט יפסוק לטובתם וייתן להם עשר כיתות במבנה".

"אני חושב שזו החלטה לא נכונה", אמר ברקת, "זה חסר אחריות להשאיר את תלמידיהם בלי פיתרון לתחילת השנה הקרובה. אבל לא נוכל להכריח אותם לקבל את ההקצאה ולכן נוריד את הסעיף מסדר היום".

ישיבת המועצה ארכה למעלה מארבע שעות, כאשר לכל אורכה הביא 'בחדרי חרדים' עדכונים שוטפים מהשטח.

אחד מחברי המועצה התלונן כי כבו המזגנים בחדר המליאה, ומישהו אחר הציע: "תביאו לכאן יין וחלות לקידוש".

אלא שברקת טרף את כל הקלפים כאשר דחה את ההחלטה הדרמטית בכל הנוגע ל'הקצאת רפפורט', ובעיצומו של דיון, הסתיימה הישיבה, "בגלל השעה המאוחרת".

את הישיבה, כאמור, סיים ברקת ללא הבנות ברורות עם נציגי הציבור החרדי - וההחלטה נדחתה לישיבת המועצה הבאה, בעוד שבועיים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי חלק מהנציגים החרדיים, לפחות אלה הכפופים להגרי"ש אלישיב ולאדמו"ר מערלוי, היו אמורים להצביע נגד ההקצאה, בעוד החלק האחר אמור היה לצאת מהאולם.

גורמים חרדים בעירייה אומרים כי הדחייה מסמלת באופן ברור התקפלות של ברקת וניסיון לרדת מהעץ הגבוה עליו עלה. מסתמן, כי ראש העיר ירכין את ראשו – וימשיך הלאה.

נראה כי ברקת מעדיף לדחות ככל הניתן את ההחלטה הדרמטית בכל הנוגע ל'הקצאת רפפורט'.
באשר להצעה העוסקת בתקצוב המוסדות החרדיים בעיר, אף היא נדחתה לישיבה הבאה.

דבר אחד בטוח: בעוד שבועיים יהיה הרבה יותר 'אקשן'. נחכה, נראה ונביא את הקולות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}