כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מלחמת העיתונים החדשה: 'יום ליום' נגד 'בקהילה'

טרנד ההכחשות עובר מ'יתד נאמן' ל'יום ליום' • בידיעה שפורסמה ב'בקהילה', צוטט הגר"ש בעדני: "אין שום מניעה להכניס לימודי אנגלית לתלמודי-התורה" • מחר ב'יום ליום' - הוא מגיב: "עיתונאים לא אחראים סילפו את דברי"

"סילפו את דבריי". הגר"ש בעדני (צילום: יצחק לב ארי)
"סילפו את דבריי". הגר"ש בעדני (צילום: יצחק לב ארי)

מאות מנהלי ומפקחי רשת מעיין החינוך התורני של ש"ס, התכנסו לפני כשבועיים במרכזייה הפדגוגית בבני-ברק בכדי לשמוע על היערכות הרשת לשנת הלימודים תשע"א. בין היתר, נישאו דברים על-ידי רבני התנועה להחזרת עטרה ליושנה.

מה אמר שם חבר מועצת חכמי התורה, הגר"ש בעדני? תלוי את מי שואלים.

ביום חמישי שעבר הופנו קוראי 'בקהילה' בכותרתו הראשית של העיתון לידיעה מרכזית שפורסמה על-ידי יעקב ריבלין. על-פי ריבלין, הגר"ש בעדני אמר למאות המפקחים כי אין שום מניעה להכניס לימודי אנגלית לכיתות תלמודי-התורה ובכך לנסות להגיע לפשרה עם דורשי תוכנית הליב"ה.

"אדרבה", צוטט הגר"ש, "אני נוסע רבות לארה"ב – ורואה את הקושי של רבנים בוגרי תלמודי-תורה שלא למדו אנגלית, להשפיע על הקהילות לאור העובדה שאינם דוברי אנגלית".

גורמים בש"ס לא ראו את הדברים בעין יפה – והם מתכוונים להגיב על-כך באמצעות הכלי התקשורתי שבידיהם.

מחר (ה') אמורה להתפרסם בשבועון הבית של ש"ס, 'יום ליום', ידיעה מרכזית ובה שיחת הבהרה עם הגר"ש בעדני.

הרבה לפני שיחת ההבהרה, יודעים עורכי השבועון המזרחי לצטט את הדברים המדויקים, לדבריהם, שנאמרו באותה התכנסות על-ידי חבר מועצת החכמים של ש"ס.

"אסור להכניס בשום אופן את תוכנית הליב"ה לתלמודי התורה, כל עוד שהמוסדות אינם עומדים בפני סכנת סגירה בגלל הקיצוצים בתקציבים, אבל אם אינם עומדים בגזירת הקיצוצים הכואבים והקנסות של משרד החינוך, ילמדו אך ורק על פי התוכנית אותה אישרו גדולי ישראל עוד לפני חמישים שנה בחינוך עצמאי", מצוטט הגר"ש.

בהמשך מובאת ההבהרה מפי הגר"ש: "בעקבות הפרסומים המטעים כאילו, חלילה, תומך ביישום תוכנית הליבה ואלו היו דבריו בפני מאות מנהלי ומפקחי מעיין החינוך התורני, מביע הרב את כאבו בשיחה עם 'יום ליום' על כך שכלי תקשורת ועיתונאים לא אחראים מסלפים לחלוטין את דבריו עד כדי עיוותם בצורה מחפירה שכביכול הוא תומך בתוכנית הליב"ה.

"למרבה האירוניה", מוסיף כתב העיתון, "אותו כתב גם שמע משפט שאמר הגר"ש בעדני על דרך המליצה כשהוא מסביר את דבריו בשיחה שנשא בפני מנהלים והנחה אותם כיצד לנהוג, ועשה מזה כותרת תוך עיוות וסילוף הדברים שאין להם כל אחיזה במציאות ורחוקה מן האמת.

"אותו עיתון אף טרח להתקשר לגר"ש בעדני, וקיבל תשובה שאין הוא מעוניין לדבר כלל וכלל מאחר שזו הייתה שיחה למנהלי מוסדות, אך בכל זאת לא ויתרו על ה"סקופ" שיכלו להוציא מדבריו והוצאו לחלוטין מהקשרם", כך בידיעה שתפורסם מחר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}