כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

חדש: מערת המכפלה פתוחה 24 שעות ביממה

לאחר שנים בהם הוערמו קשיים על המתפללים שחפצו להגיע למערת המכפלה, הגיעו נציגי המתיישבים ומפקדי צה"ל לשיתוף פעולה המאפשר את פתיחת המתחם במשך 24 שעות ביממה • המתפללים ינהרו

חדש: מערת המכפלה פתוחה 24 שעות ביממה

לראשונה לאחר שנים רבות, מערת המכפלה תפתח לקהל המתפללים גם בשעות הלילה במהלך עשרת ימי תשובה שבין ראש השנה לכיפור. עד כה, מערת המכפלה נסגרה לקהל בשעה 22:00. פתיחת המערה התאפשרה לאחר שהמועצה הדתית של קרית ארבע-חברון פנתה למח"ט הגזרה אל"מ גיא חזות, וביקשה אישור לפתיחת המערה גם בשעות הלילה.

יוסי דיין ראש מועצה דתית מסביר: "במהלך חודש אלול מגיעים לחברון אלפי מבקרים והדבר משמעותי עוד יותר בעשרה ימי תשובה במהלכם מגיעים קבוצות מאורגנות, יחידים, משפחות וקבוצות מחו"ל. על מנת לתת אפשרויות נוספות לזמן תפילות ואמירת סליחות, ביקשנו שהמערה תפתח גם בשעות הלילה והבקשה אושרה. אנו מברכים על כך וכבר מתוכננים כינוסים מרכזיים לאמירת סליחות בלילות אלו".

בימים בהם המערה תפתח גם בשעות הלילה מתוכננים אירועים מרכזיים לאמירת סליחות, לדוגמא כנס של בנות אולפנא ובני ישיבות תיכוניות מכל הארץ עם רבה של העיר צפת- הרב שמואל אליהו שליט"א. בנוסף יגיעו בימים אלו אדמו"רים ורבנים רבים מכל הארץ.

מלאכי לוינגר ראש מועצת קרית ארבע חברון: "ההחלטה לפתוח את מערת המכפלה בכל שעות היממה וזאת לאחר שנים רבות, מהווה עדות נוספת לשיתוף הפעולה ההדוק והפורה בין ההתיישבות בקרית ארבע-חברון למפקדי צה"ל. ההחלטה תאפשר לאלפי מתפללים מרחבי הארץ להתחבר לשורשים בתקופת החגים. אנו מזמינים את הקהל הרחב לבקר במערת המכפלה וליהנות מהאוצרות הרוחניים והתרבותיים של חברון".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}