כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אלעד: בית ספר ספרדי סרב לקבל בנות ספרדיות מברסלב

חסידי ברסלב מאלעד, הורים לילדות שלא התקבלו למוסדות החינוך הספרדים, זועמים: "בגלל שאני חובש כיפה לבנה הם משאירים אותן בחוץ", אומר אחד ההורים, "יש אפליה גם בתוך הציבור הספרדי"

ילדים חרדים באלעד. צילום: יצחק לב ארי
ילדים חרדים באלעד. צילום: יצחק לב ארי

עמנואל, מאחוריך: בעיר אלעד נאלצו כמה בנות למשפחות חסידי ברסלב, להשאר בבית עם פתיחת שנת הלימודים, לאחר שלטענתן לא התקבלו לבתי ספר ומוסדות החינוך המופעלים על-ידי ש"ס בעיר.

לטענת ההורים, המתפרסמת היום ב'מעריב', הילדות נדחו ממספר גדול של מוסדות חינוך ספרדים חרדים בעיר, רק בגלל העובדה שהן משתייכות לברסלב. "מתברר שיש אפליה לא רק בין ספרדים לאשכזנים, אלא גם בין הספרדים לבין עצמם", טענה אחת האמהות.

הבנות למדו עד השנה האחרונה במוסד של ברסלב, שנקלע לקשיי תקציב ונסגר. סגן ראש העיר ישראל פרוש אמר להורים: "זה פשע נוראי מה שעושים לכם. הרבנים שמנהלים את את בתי הספר צריכים להיות כמו ההורים של הילדים ולא לנפנף אתכם".

בעקובת פניית העיתון, הבטיח ראש העיר, יצחק עידן, כי אנשיו ינסו לעזור, אך נכון לאמש מאומה לא השתנה.

"אנשיו של ראש העיר דיברו עם בתי הספר והפנו אותנו אל המנהלים, אבל כשהגענו אליהם הם שוב ביקשו שנעבור ראיונות שבחלק מהמקומות כבר עברנו", מספר אחד ההורים. "השנה כבר התחילה. מתי יימצא פתרון לילדות? אילו הייתי מגיע עם כיפה שחורה של ש"ס אז בטח היו מקבלים את הבנות שלי בשמחה, אבל בגלל שאני חובש כיפה לבנה הם משאירים אותן בחוץ".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}