כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

'מאבק רמות' מסלים: אלפי ילדים יפתחו את שנת הלימודים ברחוב • ח"כים ישתתפו

אברכי שכונת רמות אינם מתכוננים לוותר, ויפתחו מחר את שנת הלימודים ברחובה של עיר • ועד ההורים הגיש בקשה דחופה לפקודת ביזון בית משפט נגד ראש העיר במטרה לקבל את הכיתות • ועד ההורים יורה לכל הכיוונים ותוקף את ה..נציגים החרדים על כך שלא מחו כנגד החלטת ראש העיר • כל הפרטים

ילדי רמות מפגינים. מחר, תמונה דומה. תמונת ארכיון
ילדי רמות מפגינים. מחר, תמונה דומה. תמונת ארכיון

1,700 ילדים יתחילו את יום הלימודים שלהם מחר ברחוב, מול המבנה ממנו השליך אותם ניר ברקת, כך הודיע היום מטה הפעולה של תושבי רמות.

"ניר ברקת ויועציו פועלים כמאפיונרים", כך מאשימים היום תושבי רמות את ראש העיר, שהחליטו למרות פסק הדין של בית המשפט להשליך את בנות בית יעקב ברמות א' לרחוב, ללא שום פיתרון תוך הפרה בוטה של פסק דין של בית המשפט, תוך הפרה בוטה של החוק ותוך הפרת זכויות היסוד של ילדי השכונה.

פתיחת שנת הלימודים ברחוב יתקיים בהשתתפות חברי כנסת, רבנים והורי הילדים מחר בבוקר בשעה 9.00 בשכונת רמות בירושלים.

לאחר ששופט בית המשפט המחוזי, יגאל מרזל חייב את עיריית ירושלים לדון בבקשה של תבונת יעקב לרשות שימוש במבנה ממ"ד ולהעניק להם פיתרון, ראש העיר ניר ברקת החליט "לצפצף" על פסק הדין למנוע את כניסת תלמידות בית יעקב לכיתות הלימוד שהוקצו להם על ידי בית המשפט ועיריית ירושלים.

בשבוע שעבר דנה ועדת ההקצאות בעיריית ירושלים בבקשת תבונת יעקב לקבל את מבנה ממ"ד א', על פי נוהל ההקצאות ההחלטה המחייבת את העירייה הוא להעניק כיתות לתבונת יעקב במבנה ממ"ד א' כל עוד לא נמצא פיתרון אחר. למרות זאת, ניסה ראש העיר להביא למועצת העיר הצבעה על הקצאת מבנים ניידים לתבונת יעקב – ימים בודדים טרם פתיחת שנת הלימודים, זאת כאשר אין היתר בנייה, אין תקציב למבנים ניידים ומדובר בפיתרון חלקי ולא ישים.

לאחר שראש העיר ראה שאין לו רוב להצעת ההחלטה (וכי יתכן ויהיה רוב להצבעה מחייבת על הענקת המבנה כולו לתבונת יעקב), החליט ראש העיר ברגע האחרון להסיר את הנושא מסדר היום, ואף ירד מאיומיו לפטר את חברי יהדות התורה וש"ס. לאחר שראש העיר, ניר ברקת ראה כי הוא עלול להפסיד גם בהצבעה על נושא אישור היתר בניה למנדי"ם על פי סעיף 18ז' לחוק התכנון הבניה, משך גם שם ראש העיר את הנושא וסירב לקיים בנושא דיון.

עוד יצוין, כי מטה הפעולה מביע צער ועוגמת נפש שחבר המועצה היחיד שמצא לנכון למתוח ביקורת על החלטתו התמוהה של ברקת ביבוא בי"ס רפפורט לרמות תוך השלכת בנות של בית יעקב לרחוב מתוך המבנה, היה דווקא חבר המועצה מטעם מרצ, פפה אללו שמתח ביקורת על ברקת בדיון במועצה ביום חמישי שעבר: "אם אתה חושב בנושא של חינוך, בנושא של ההורים, שאתה יכול לפתור אותו דרך בית המשפט - אתה טועה. יש לך נציגי ציבור של כל הסיעות.

"החובה שלך זה להגיע לבית משפט. הבעיה שאתה רואה הכל בדרך המשפטית. אתה לא משפטן. אתה נכשלת, ברגע שהורים צריכים לשלם מהכסף שלהם לעורך דין, לא כמוך שאתה הולך לגזבר, ולוקח עו"ד חיצוני על חשבון תושבי העיר, אלא ההורים המסכנים היו צריכים לשלם לעורך דין, ללכת לבית המשפט לחכות. כאשר עוד פחות משבוע מתחילה שנת הלימודים, ואתה לא פתרת להם את הבעיה. מה אמרת? העברת את זה לבית המשפט".

אללו גם תקף את ברקת שהחלטתו להעדיף את רפפורט נבעה משיקולים פסולים, לא מקצועיים ומניגוד עניינים לאור ההיכרות הקרובה שלו עם מייקל אייזנברג, יו"ר ועד ההורים של אהבת ישראל: "אתה היית מושפע, היה פה ניגוד עניינים כשהתקבלו ההחלטות בועדת החינוך של ההורים, ישב שם יו"ר ועד ההורים של רפפורט ולא הסתיר את הנוכחות שלו, והוא זה שלחץ עליך", אללו אף תקף את ברקת על נושא המבנים הניידים: "אתה מדבר על פיתרון של מנדי"ם שלא קיימים. אין מנדי"ם, אין היתר בנייה, מה נתת להורים? צחוק עשית", עד כאן פפה אללו, בעוד שאר חברי המועצה ממלאים פיהם מים.

כך או אחרת, לאחר שהתברר כי עובדי עיריית ירושלים בהנחייתו הישירה של ניר ברקת הפרו את צו המניעה של בית המשפט המחוזי בכך שהחלו בפירוק 10 הכיתות שהוקצו ע"י בית המשפט לתבונת יעקב, פנו ההורים ביום ראשון לבית המשפט המחוזי בבקשה לבית המשפט לאכוף את פסק הדין על פי פקודה לביזיון בית משפט נגד ראש העיר ניר ברקת ועיריית ירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}