כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ומי למוות: 4 דתיים, זוג ושני טרמפיסטים, נרצחו בפיגוע ירי סמוך לקרית ארבע • טרגדיה

אש נפתחה לעבר רכב ישראלי, באיזור צומת הכניסה לקריית ארבע • זוג מבוגרים מהיישוב בית חגי, שלקחו שני טרמפיסטים - נרצחו, ביניהם אשה הרה • מחקירה ראשונית עולה: המחבלים נסעו ברכב, ירו בישראלים, וביצעו וידוא הריגה • נלכדו שלושה חשודים • חמאס נטל אחריות לפיגוע • המחדל: נשקו של אחד מההרוגים - נשלל לאחרונה

מתנדבי זק"א בזירת פיגוע הירי - צילום עויזר דוברות זק"א
מתנדבי זק"א בזירת פיגוע הירי - צילום עויזר דוברות זק"א



רגע לפני סוף השנה, אירעה הערב טרגדיה נוראה: ארבעה ישראלים, בהם אישה בהריון, נרצחו הערב (ג) לאחר שמחבלים ירו אל עבר רכב ישראלי בכביש 60, סמוך לכפר בני נעים, לא הרחק מקרית ארבע.

צוותי מד"א שהוזעקו למקום קבעו את מותם של הארבעה, בהם שני גברים כבני 25 ו-40 ושתי נשים כבנות 25 ו-40. מדובר במשפחה דתית, המתגוררת ביישוב בית חגי, שלקחה שני צעירים טרמפ במכוניתם - 'סוברו אברכים'.

מחקירה ראשונית עולה, כי המחבלים התקרבו לרכב, ירו בארבעת הנוסעים, ביניהם אשה הרה, ולאחר מכן ביצעו וידוא הריגה.

צוותים מד"א פתחו בניסיונות החייאה, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותם של ארבעת ההרוגים.

כוחות הביטחון ידעו מיד לאחר הרצח לומר בוודאות כי מדובר ביותר ממחבל אחד שנסע ברכב החולף, ופתחו במאמצי-על לאתר את הרכב שנמלט לשטח הפלשתיני.

כחצי שעה לאחר הרצח נלכד רכב ובו שלושה חשודים בביצוע הרצח הנתעב.

מסוק חיל האוויר הוזנק לסייע בפינוי הפצועים.

מוטי בוקצ'ין, דובר זק"א, אומר דקות לאחר הרצח, בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים': "מדובר באירוע קשה מאוד. המתנדבים שהגיעו למקום הזדעזעו, הגופות היו מצב קשה מאוד, והמתנדבים התחילו לעבוד מיד על מנת לפנותם, ולהביאם בכבוד לקבר ישראל. למרות שהתקופה האחרונה הייתה רגועה, המתנדבים הגיעו במהירות הבזק, ופעלו במהירות תוך סיכון חייהם".

לאתר 'בחדרי חרדים' נודע, כי רשיון הנשק שהחזיק אחד מן ההרוגים - נשלל בתקופה האחרונה. קשה להעריך כיצד היה מסתיים האירוע, באם היה למי מיושבי הרכב נשק, על מנת להגיב למתקפת הטרור.

מתנדב זק"א, יחזקל שטרן, הנמצא בזירת הפיגוע: "כרגע הזירה סגורה, הגופות פונו לחדר הטהרה בעותניאל".

בתקופה האחרונה השטחים היו רגועים יחסית, והשנה החולפת הייתה השקטה ביותר מזה זמן רב.

תושבי אזור חברון אומרים, כי צה"ל הוריד יותר מדי מחסומים במטרה להקל על הפלשתינים, דבר שהקל על המחבלים לבצע את הפיגוע.

במקביל, צה"ל פתח את המחסומים באזור מיד לאחר הפיגוע, כדי לאפשר את החזרה המהירה לשגרת החיים ככל הניתן, על אף האירוע הקשה, שכן לדברי אנשי הביטחון אין שום התרעה על פיגוע ירי נוסף.

הזרוע הצבאית של חמאס נטלה אחריות לפיגוע.

באזור פיגוע הירי נמצאו תרמילי כדורים רבים. בזירת הרצח נורו יריות רבות, חלקן מטווח קצר. עדיין לא ידוע מי אחראי לפיגוע.

גורמים פלשתינים מסרו כי כוחות צה"ל עורכים חיפושים בתוך חברון, תוך כניסה לשטחי הרשות. הרשות מגנה את האירוע, אולם טוענת שהוא אירע בשטח ישראל, הנמצא מחוץ לשליטתה.

הפיגוע הקטלני האחרון אירע ב-14 ביוני, אז נרצח השוטר רס"מ שוקי סופר ממארב באזור חברון. סופר (39) שירת במרחב חברון כ-14 שנים. הוא עמד להתחתן בעוד מספר חודשים. שוטר נוסף שנפצע מהירי מהמארב נפצע בינוני, ואחר קל.

ערב הפסגה המדינית בוושינגטון, חידדו בצה"ל את הנהלים ומגבירים את ההערנות מחשש כי חידוש השיחות המדיניות עשוי להוביל למעשים בשטח, אפילו כתוצאה מאי הבנה של אחד הצדדים.

בתגובה לרצח, אמר הרב שלום דב וולפא יו"ר מטה 'ארץ ישראל שלנו': "ערב השיחות הישירות עם רוצח ילדי מעלות, שוב הפלשתינים הגיבו בדרך שלהם לשיחות. ראש הממשלה בויתוריו לערבים נותן להם להבין שכל ויתור וכל פיגוע יקדמו אותם לעבר חיסולה של ישראל. ידיו של ראש הממשלה מגואלות בדמם של הנפגעים. אנו קוראים לראש הממשלה לשוב הביתה ולעזוב מיידית את השיחות הישירות".











תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}