בני ברק - בין חמשת הערים בהן נפגעו הכי הרבה ילדים בתאונות דרכים
כ-10,750 ילדים נפגעו בתאונות בשנים 2007-2009 • כ-100 ילדים נהרגו וכ-840 נפצעו קשה • 76% מהילדים נפגעים בתאונות דרכים כנוסעים ברכב, 20.5% נפגעים כהולכי רגל וכ-3% מהילדים נפגעים כרוכבי אופניים
- אלי שלזינגר, בחדרי חרדים
- כ' אלול התש"ע
- 1 תגובות
כ- 10,750 ילדים נפגעו בתאונות דרכים בישראל בין השנים 2007-2009, מהם כ-100 הרוגים וכ- 840 פצועים קשה. כך מדווחת עמותת אור ירוק על פי ניתוח נתוני הלמ"ס.
על פי הנתונים, 76% מהילדים נפגעו בתקופה האמורה כנוסעים ברכב, כ-20% כהולכי רגל וכ-3% מהם כרוכבי אופניים. כמו-כן, באותה תקופה נהרגו כאמור כ-100 ילדים, כמעט חציים בני 0-4 וכן נפצעו קשה עוד כ-840 ילדים.
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "שיעור היפגעותם של ילדים בתאונות דרכים גבוה משום שילדים רואים, תופסים חושבים ופועלים אחרת ממבוגרים. הם חושבים כי אם הם רואים רכב, נהג הרכב רואה אותם. בפועל, הילדים יוצאים מבין מכוניות ומשום קומתם הנמוכה, הם לא נראים. כמו-כן, תפיסת המרחק שלהם שגויה , תפיסת המהירות שלהם לקויה, השיפוט שלהם מקשה עליהם להבין את המתרחש בכביש כראוי ולנהוג בהתאם. גם ראייתם מצומצמת יותר משל מבוגר".
עוד נמצא על סמך ניתוח הנתונים כי מבין כלל הולכי הרגל שנפגעו בתקופה האמורה, 23% הינם ילדים (עד גיל 14). גם מבין כלל הנוסעים ברכב שנפגעו בתאונות דרכים באותה תקופה, כ-23% הינם ילדים עד גיל 14 (8,175 ילדים). כמו-כן, כ-56% מנוסעי האופניים שנפגעו הינם ילדים וכרבע מהרוכבים על אופניים (כנהגים).
5 הערים בהן נפגעו בתאונות הכי הרבה ילדים (לפי מקום אירוע התאונה): מבין 74 הערים המונות מעל 20,000 תושבים, בערים ירושלים, ת"א-יפו, חיפה, ב"ש ובני ברק נפגעו הכי הרבה ילדים בתאונות דרכים בין השנים 2007-2009.
יחד עם זאת, ראוי לציין כי מדובר במספרים מוחלטים ואין בכך כדי להעיד על רמת מסוכנות גבוה או פחותה של עיר כזו על אחרת. אך גם ללא מדד היפגעות, בערים אלו מדובר במספרים גדולים.
כך, למשל, נמצא כי בירושלים נפגעו בת"ד באותה תקופה 736 ילדים, מהם 9 הרוגים ו- 57 פצועים קשה. כמו-כן, 200 ילדים נפגעו בירושלים כהולכי רגל ו-521 ילדים כנוסעים ברכב. בת"א-יפו נפגעו באותה תקופה 446 ילדים עד גיל 14, מהם 4 הרוגים ו-14 פצועים קשה. כמו-כן, 161 ילדים נפגעו כהולכי רגל ו-235 נוספים כנוסעים ברכב. בחיפה נפגעו באותה תקופה 342 ילדים, מהם אף לא הרוג אחד ו-17 פצועים קשה. כמו-כן, 77 מהילדים נפגעו כהולכי רגל ועוד 260 כנוסעים ברכב. בבאר שבע נפגעו בין אותן שנים 248 ילדים, מהם הרוג אחד ו-6 פצועים קשה. כמו-כן, 25 מהילדים נפגעו כהולכי רגל ועוד 221 כנוסעים ברכב.
את החמישייה עם מספר הילדים הרב ביותר שנפגעו בתאונות דרכים באותה תקופה סוגרת העיר בני ברק, בה נפגעו 223 ילדים, מהם 2 הרוגים ו-12 פצועים קשה וכן 173 ילדים נפגעו כהולכי רגל, 26 ילדים כנוסעים ברכב ועוד 20 ילדים כרוכבי אופניים.
אבואב: "ישנן מספר דרכים להוריד את מספר הילדים הנפגעים בתאונות דרכים. ראשית, על כל הורה מוטלת האחריות לוודא כי ילד עד גיל 9 אינו חוצה כביש לבד. כמו-כן, יש להקפיד כי ילדים ירכבו תמיד על אופניים עם קסדה. רוב הפגיעות של ילדים, ובייחוד הפגיעות הקשות, הן פגיעות ראש. מהנהגים נדרשת אחריות להאט את נסיעתם בתוך העיר, ובמיוחד בקרבת גני ילדים ובתי ספר, ל- 30 קמ"ש. לעניין זה הרשויות המקומיות יכולות וצריכות לאלץ את הנהגים לנהוג במהירות נמוכה על ידי שימוש באמצעים תשתיתיים כמו מעגלי תנועה או גבשושיות".
כתב ועיבד את הנתונים: אלון חן, מנהל מדיה מקומית ומגזרית, אור ירוק
על פי הנתונים, 76% מהילדים נפגעו בתקופה האמורה כנוסעים ברכב, כ-20% כהולכי רגל וכ-3% מהם כרוכבי אופניים. כמו-כן, באותה תקופה נהרגו כאמור כ-100 ילדים, כמעט חציים בני 0-4 וכן נפצעו קשה עוד כ-840 ילדים.
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "שיעור היפגעותם של ילדים בתאונות דרכים גבוה משום שילדים רואים, תופסים חושבים ופועלים אחרת ממבוגרים. הם חושבים כי אם הם רואים רכב, נהג הרכב רואה אותם. בפועל, הילדים יוצאים מבין מכוניות ומשום קומתם הנמוכה, הם לא נראים. כמו-כן, תפיסת המרחק שלהם שגויה , תפיסת המהירות שלהם לקויה, השיפוט שלהם מקשה עליהם להבין את המתרחש בכביש כראוי ולנהוג בהתאם. גם ראייתם מצומצמת יותר משל מבוגר".
עוד נמצא על סמך ניתוח הנתונים כי מבין כלל הולכי הרגל שנפגעו בתקופה האמורה, 23% הינם ילדים (עד גיל 14). גם מבין כלל הנוסעים ברכב שנפגעו בתאונות דרכים באותה תקופה, כ-23% הינם ילדים עד גיל 14 (8,175 ילדים). כמו-כן, כ-56% מנוסעי האופניים שנפגעו הינם ילדים וכרבע מהרוכבים על אופניים (כנהגים).
5 הערים בהן נפגעו בתאונות הכי הרבה ילדים (לפי מקום אירוע התאונה): מבין 74 הערים המונות מעל 20,000 תושבים, בערים ירושלים, ת"א-יפו, חיפה, ב"ש ובני ברק נפגעו הכי הרבה ילדים בתאונות דרכים בין השנים 2007-2009.
יחד עם זאת, ראוי לציין כי מדובר במספרים מוחלטים ואין בכך כדי להעיד על רמת מסוכנות גבוה או פחותה של עיר כזו על אחרת. אך גם ללא מדד היפגעות, בערים אלו מדובר במספרים גדולים.
כך, למשל, נמצא כי בירושלים נפגעו בת"ד באותה תקופה 736 ילדים, מהם 9 הרוגים ו- 57 פצועים קשה. כמו-כן, 200 ילדים נפגעו בירושלים כהולכי רגל ו-521 ילדים כנוסעים ברכב. בת"א-יפו נפגעו באותה תקופה 446 ילדים עד גיל 14, מהם 4 הרוגים ו-14 פצועים קשה. כמו-כן, 161 ילדים נפגעו כהולכי רגל ו-235 נוספים כנוסעים ברכב. בחיפה נפגעו באותה תקופה 342 ילדים, מהם אף לא הרוג אחד ו-17 פצועים קשה. כמו-כן, 77 מהילדים נפגעו כהולכי רגל ועוד 260 כנוסעים ברכב. בבאר שבע נפגעו בין אותן שנים 248 ילדים, מהם הרוג אחד ו-6 פצועים קשה. כמו-כן, 25 מהילדים נפגעו כהולכי רגל ועוד 221 כנוסעים ברכב.
את החמישייה עם מספר הילדים הרב ביותר שנפגעו בתאונות דרכים באותה תקופה סוגרת העיר בני ברק, בה נפגעו 223 ילדים, מהם 2 הרוגים ו-12 פצועים קשה וכן 173 ילדים נפגעו כהולכי רגל, 26 ילדים כנוסעים ברכב ועוד 20 ילדים כרוכבי אופניים.
אבואב: "ישנן מספר דרכים להוריד את מספר הילדים הנפגעים בתאונות דרכים. ראשית, על כל הורה מוטלת האחריות לוודא כי ילד עד גיל 9 אינו חוצה כביש לבד. כמו-כן, יש להקפיד כי ילדים ירכבו תמיד על אופניים עם קסדה. רוב הפגיעות של ילדים, ובייחוד הפגיעות הקשות, הן פגיעות ראש. מהנהגים נדרשת אחריות להאט את נסיעתם בתוך העיר, ובמיוחד בקרבת גני ילדים ובתי ספר, ל- 30 קמ"ש. לעניין זה הרשויות המקומיות יכולות וצריכות לאלץ את הנהגים לנהוג במהירות נמוכה על ידי שימוש באמצעים תשתיתיים כמו מעגלי תנועה או גבשושיות".
כתב ועיבד את הנתונים: אלון חן, מנהל מדיה מקומית ומגזרית, אור ירוק
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות