כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מסורת ה'יזדים' מתחדשת: הגר"י יוסף נכנס לנעלי אביו?

אתמול, כמו בשבוע שעבר ועד סוף הימים הנוראים, מסר הרב יצחק יוסף את השיעור בבית הכנסת המיתולוגי ה'יזדים' • בהמשך נאמרו סליחות ברוב עם • צלם האתר יעקב כהן תיעד בוידאו בתמונות

מסורת ה'יזדים' מתחדשת: הגר"י יוסף נכנס לנעלי אביו?
יעקב כהן

בית הכנסת ה'יזדים'. מי מאיתנו לא שמע על בית התפילה המיתולוגי בשכונת הבוכרים, בו מסר הגר"ע יוסף במשך עשרות שנים את שיעוריו, שם היה מביע את דעתו, דעת תורה, בנושאים השונים העומדים על הפרק. בשנים האחרונות עקב חולשתו של הגר"ע יוסף הועבר השיעור לביהכנ"ס בביתו ו'היזדים' נותר שומם במוצ"ש.

כעת, לאחר מספר שנים של הפסקה, שוב התעורר ביהכנ"ס לחיים ע"י שיעורו של הגאון הרב יצחק יוסף.

הדבר נעשה לאחר שבמשך עשרות שנים בחודש אלול ועשרת ימי תשובה, החל שיעורו של הגר"ע יוסף במוצ"ש בשעה מאוחרת יותר בכדי לסיים בזמן חצות הלילה, על מנת לומר בציבור את הסליחות. כשלפני התיבה עובר החזן ר' משה חבושה הי"ו.

המסורת נמשכה שנים בבית הכנסת ה'יזדים' ולאחר מכן לבית הכנסת שבבית הגר"ע. השיעור ואמירת הסליחות הועברו בשידור חי ובתחנות הרדיו החרדיות. אלפים בארץ והעולם האזינו והתעוררו.

השנה במוצ"ש פרשת שופטים הפתיע הגר"ע כשהודיע כי השנה לא תיערך אמירת הסליחות כבכל שנה כיון שהדבר מפריע לשכנים. הוא הודיע כי השיעור יועבר במתכונת הרגילה ובזמנים הרגילים של ימי הקיץ. הודעה זו גררה פניות רבות מאלפים בארץ ובחו"ל (אפילו מאיראן, שם מוצבות מספר נקודות לווין) לעשות ככל שניתן כדי שלא להפסיק את מסורת אמירת הסליחות.

ואכן, באישורו ובעידודו של הגר"ע ומאמצים רבים, הוחלט על קביעת לוח זמנים חדש עד לאחר יוה"כ. בשעה 9 וחצי החל השידור מבית הכנסת של הגר"ע, לאחריו שידור חי בלוין וברדיו "קול ברמה" מבית הכנסת ה'יזדים', שיעורו של בנו, הגר"י.

השיעור נמסר עד קרוב חצות, מיד לאחריו התקיימו הסליחות ברוב עם, כשלפני התיבה עובר כבכל שנה החזן ר' משה חבושה הי"ו.

בתום השיעור במוצ"ש שעבר, הודיע הגר"ע יוסף על השיעור ואמירת הסליחות ב"יזדים" וקרא לציבור להגיע ולהשתתף. הוא בירך את המשתתפים בשיעור, שההתרגשות ניכרה על פניהם אמש.



















































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}