כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

איך כיתה הפכה למשיח? • הסיפור המלא

קצת קשה להאמין, אבל מריבה מתוקשרת על מספר כיתות בשכונת רמות א, הכניסה את הפוליטיקאים בירושלים למערבולת • האם ניר ברקת יודיע על הרחקת הסיעות החרדיות מהקואליציה, לאחר שיצביעו נגד החלטת ההקצאה בשכונת רמות?

בדרך הביתה? דייטש ופינדרוס
בדרך הביתה? דייטש ופינדרוס

הקשר שנתווה בחודשים האחרונים בין הנציגות החרדית בירושלים לבין ראש העיר, ניר ברקת, הולך ונפרם בימים האחרונים. כמו כל קשר מהודק היטב, הוא נפרם לאיטו, למרות שהדרך הייתה רצופה בכוונות טובות.

קצת קשה להאמין שמריבה מתוקשרת על מספר כיתות בשכונת רמות א, יביאו לפרישת הסיעות החרדיות מהקואליציה, אך לפי המסתמן בשעות אלו, התרחיש הבא לא מופקע כלל ועיקר.

המאבק, שהחל כמאבק שכונתי תמים, הלך וצבר תאוצה. אם למישהו מגיע שאפו גדול על עבודה תקשורתית מבריקה, שהצליחה להכניס את הציבור החרדי כולו לתזזית - זהו איש הפירסום שי הורביץ, המייצג את ועד ההורים בשכונת רמות.

כנגד כל הסיכויים וכנגד חברי המועצה החרדים, שביקשו מההורים לוותר על הכיתות המתוקשרות ולהסתפק בקראוונים, עד שתושלם בניית הבניין החדש, הצליח הורביץ להפוך את המאבק למאבק על קודשי ישראל. מי שראה את ה'קול קורא' החתום על-ידי גדולי ישראל, כשבכותרתו הפסוק: אל תגעו במשיחי - הבין כי המאבק הוכרע.

אם עד לפני מספר חודשים התנהל המאבק, כמו עוד אין-ספור מאבקים ברחבי ירושלים, הרי שמהרגע שבית הספר 'אהבת ישראל רפפורט' הוכרז כאוייב הדת, וכמי שחפץ לעקור את הדת מארץ הקודש, עבר המאבק למגרש אחר לחלוטין.

עשה להם בית ספר. שי הורוויץצילום: עשה להם בית ספר. שי הורוויץ
עשה להם בית ספר. שי הורוויץ

נציגי הציבור החרדי בעיריית ירושלים לא הבינו מאיפה נפל עליהם הסיפור הזה. איך מאבק תמים על כיתות הפך למלחמת קודש? חבל שהם לא לקחו קורס ביחסי ציבור משי הורביץ. אולי היום הכל היה נראה אחרת.

כך או כך, הערב (ה') אמורות הסיעות החרדיות להתכנס ולהצביע עבור ההקצאה לבית הספר. באם יתמכו ברשימת ההקצאות אותה מביא להצבעה ראש העיר, הרי שהם פוגעים הלכה למעשה ב"משיחי ובחומות הדת" שבוצרו בחוזקה בשנים האחרונות. מצד שני, אם יצביעו נגד, הרי שחומות המשכורת והלשכות יתערערו בצורה כזו שיש חשש מהותי ללחם הצר אותו הם מעניקים לילדיהם.

פלונטר, כבר אמרנו?

סיעת 'יהדות התורה' קיבלה כבר החלטה כיצד לנהוג בוועדת ההקצאות. בסבב פגישות שנערכו בבתי גדולי ישראל, הוחלט להצביע נגד ההקצאה לבית הספר 'רפפורט', וכעת נותר לראות כיצד ינהג ראש העיר.

ממידע לא מבוסס דיו שהגיע לידנו, ניתן להעריך כי ראש העיר ירצה להוכיח מנהיגות ויודיע על הרחקת הסיעות החרדיות מהקואליציה. אנו מקווים כי המידע לא מבוסס דיו, ויועציו החרדיים שהפליאו לעשות באין-ספור מקרים, יצליחו לגרום לראש העיר להתעשת ברגע האחרון.

כך או כך, משעמם, זה בטח לא הולך להיות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}