כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

'השליח' החדש • נשיא רוסיה הורה למשרד החינוך: הדפיסו יהדות באלפי עותקים

יהודי חבר-העמים מתקשים להירגע מהבשורה: לקראת שנת הלימודים החדשה, מדפיס משרד החינוך הרוסי ספרי יהדות עבור אלפי ילדים יהודים הלומדים בבתי ספר ממשלתיים - ורוצים ללמוד יותר על יהדותם • רבה של רוסיה: "אנו רואים בצעד זה נדבך נוסף בתנופה היהודית האדירה העוברת על כל יהדות רוסיה"

סיכוי להדלקת הניצוץ היהודי. הספר
סיכוי להדלקת הניצוץ היהודי. הספר

אם הייתם מספרים ליהודים שנחקרו, עונו ואף מסרו את נפשם על קדושת השם, יהודים שהואשמו בהאשמה החמורה ביותר של "לימוד תורה עם ילדי ישראל במחתרת" תחת השלטון הקומוניסטי, שיום יבוא וממשלת רוסיה תדפיס ספרי חינוך בנושאי יהדות ותכניס זאת למסגרת הלימודים של בתי הספר הכלליים בכל רחבי רוסיה – הם היו מביטים בכם ברחמים, ובטוחים כי דעתכם השתבשה לחלוטין.

אבל הפלא הזה קם והיה.

לקראת שנת הלימודים החדשה, משרד החינוך הרוסי מדפיס ספרי חינוך ביהדות, עבור אלפי ילדים יהודים שלעת-עתה לומדים בבתי ספר ממשלתיים, ורוצים ללמוד על יהדותם במסגרת חובת הלימודים בבית הספר. זאת, לאחר סיכום בין רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר ונשיא רוסיה מר דימטרי מדוודב.

ההדפסה מוגדרת בקרב יהודי חבר-העמים כמהלך היסטורי שייחקק בתולדות יהדות רוסיה, מהפכה שלבטח תגרום לרבים מאותם ילדים הלומדים בבתי ספר העממים להדלקת הניצוץ היהודי הטמון בתוכם, כאשר רבים רבים גרים ולומדים בבתי ספר הנמצאים בערים וכפרים קטנים ברחבי רוסיה הענקית, מקומות מהם משפחות יהודיות הם אחוזים בודדים מכלל התושבים, והסיכוי היחיד שילד יהודי ייחשף ליהדותו, יהיה רק כעת.

את תכני הספר, קיבל משרד החינוך ממרכז ההוצאה לאור "לחיים" במוסקבה, האחראי היום על הדפסת והפצת אלפי ספרי יהדות וחסידות בכל חבר העמים, בניהולו של ר' ברוך גורין, המשמש אף כדובר "איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים".

הרב לאזאר רואה בצעד משמעותי זה נדבך נוסף בתנופה היהודית האדירה העוברת על כל יהדות רוסיה, יחד עם הקמת מבני דת ומוסדות חינוך חדשים ונוספים וגידול משמעותי של הקהילות היהודיות עם הצטרפותם של עוד ועוד יהודים לתורה ולשמירת המצוות.

רשת החינוך "אור אבנר" מיסודו של הנגיד ר' לוי לבייב, השלימה אף היא את היערכותה לקראת שנת הלימודים החדשה במסגרות הלימודים השונות שבחסותה, החל ממעונות-היום וגני הילדים, דרך בתי-הספר ועד למוסדות להשכלה גבוהה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}