כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הישג לגפני: הכסף לישיבות - מיליארד שקל

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שכנע את פקידי האוצר: המדינה תכניס את כספי הסיוע למוסדות התורניים בכמיליארד שקל בשנתיים הקרובות לבסיס התקציב • הכסף יועבר לישיבות, פנימיות וסמינרים

ח"כ גפני. צילום: אליהו קובין
ח"כ גפני. צילום: אליהו קובין

המדינה תתקצב את הסיוע למוסדות התורניים בכמיליארד שקל בשנתיים הקרובות, כך חושף הבוקר העיתון כלכליסט. התקציב כיום עומד על כ-720 מיליון שקל. למרות הכל, במהלך השנה מעבירה המדינה כספים נוספים, כאשר בסופו של דבר התקציב מגיע לסכום דומה שאינו מעוגן בבסיס התקציב.

הכספים שהיו מועברים ממילא מידי שנה, היו מתדלקים את בערת השנאה כנגד הציבור החרדי, וכותרות העיתונים החילונים מידי שנה בתקופה זו עסקו ב'סחיטה' החרדית.

השנה, מבקש גפני להכניס את הכספים לבסיס התקציב, מה שלא יאלץ את נציגי הציבור לעמוד כדלים וכרשים בפני פקידי האוצר ולבקש תמיכות עבור המוסדות התורניים

"משרד האוצר מוציא מדי שנה ערב אישור התקציב חלק מהכספים שמיועדים למגזר החרדי על פי הדין, ודרך ההסכם עם המפלגות הדתיות הוא מחזיק בנו כבני ערובה", אמר אתמול יו"ר ועדת הכספים משה גפני.

בימים האחרונים מנסה גפני לגייס את כל כושר השכנוע שלו כדי להביא את פקידי האוצר להכניס את כלל תקציב התמיכה במוסדות תורניים, בגובה מיליארד שקל, לבסיס התקציב הדו שנתי הבא, ללא צורך בהתמקחויות בעתיד. הוא ביקש שהסכום יהיה זהה לשנים עברו, בתוספת גידול טבעי. לדבריו, "כסף זה כלל לא אמור להיות מוגש לאישור הוועדה, וזה נותן כבר שנים רבות דלק לשונאים שלנו".

הסכום מתקצב שלושה תחומים עיקרים: ישיבות, פנימיות וסמינרים. שני שלישים ממנו מתוקצבים מראש, ושליש נוסף מאושר לאורך השנה.

ממשרד האוצר מסרו כי "הסכומים ייקבעו על סמך הביצוע בפועל בשנים 2010-2009".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}