כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

המאבק החרדי בקידוח השתלם: העבודות יופסקו בערב

תושבי הרובע החרדי באשדוד כבר הביעו את מחאתם כנגד קידוח הנפט מתחת לחלון ביתם, לא פעם ולא פעמיים • כעת הם החליטו: יוצאים למאבק משפטי • ההישג הראשון: הפסקת העבודות בשעות הערב

קידוח נפט
קידוח נפט

הם כבר הביעו את מחאתם לא אחת, אך כעת, תושבי הרובע החרדי באשדוד החליטו שנמאס להם והם יוצאים למלחמה כנגד קידוח הנפש המתרחש מתחת לחלון ביתם.

המתקן השייך לחברת "לפידות" הוקם כבר לפני מספר חודשים ופועל ברישיון. אך לפני כמה שבועות החליפה החברה את מתקן הקידוח, המתנשא עתה לגובה רב של עשרות מטרים ובעזרת הגנרטורים שסביבו יוצר רעש מחריש אוזניים. לא פעם עד שעות מאוחרות בלילה.

התושבים החרדים החליטו לנקוט ביוזמה והם מתארגנים בפניה לרשויות החוק. "הילדים התלהבו בהתחלה ממתקן הקידוח אך לאט לאט מבינים שמדובר בצרה אמיתית", אומרים התושבים.

העירייה מסרה בתגובה: "אישור קידוח הנפט ניתן על ידי משרד התשתיות. תושבי האזור התלוננו השבוע על הרעש הנגרם כתוצאה מעבודות בשטח. בהנחיית ראש העיר, בעקבות תלונות התושבים נפגש מנכ"ל העירייה עם מנכ"ל 'לפידות' המבצעת את הקידוח בשטח, והורה להפסיק מיידית את העבודות במקום לאחר השעה שבע עד שלפידות תמצא פיתרון שיאושר על ידי העירייה למניעת הרעשים שמהווים מטרד לתושבי הסביבה".

החוק הארכאי בישראל קובע כי אישור לקידוח נפט ניתן למשך שבע שנים וכאשר נמצא במקום נפט, המתוגמל היחיד הוא היזם שמעביר למדינה מעט מיסים. התושבים שסבלו לאורך כל הדרך, לא זוכים, לעומת זאת, לכל תגמול.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}