כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

עולים לרבנו: איחוד מפתיע של רבני ברסלב • תמונות וסיקור

רבני ברסלב, מכל פלגי החסידות, התכנסו לראשונה לכינוס היסטורי במאה שערים, בכדי לדון בסוגיות בוערות לקראת העליה לציון לראש השנה הקרב ובא • יעקב נחומי תיעד את כינוס הרבנים, לקראת העליה לציון • יונה גרין עם סיקור מיוחד • מי ייתן לי אבר כיונה

עולים לרבנו: איחוד מפתיע של רבני ברסלב • תמונות וסיקור
יעקב נחומי

היסטוריה, זו המילה שחזרה על עצמה שוב ושוב בכנס האחדות ההיסטורי של כל רבני ברסלב, לצורך צירופם לחלק בלתי נפרד מהמרכז המאחד את כל פעולות ברסלב באומן.

בכנס האחדות ההיסטורי ישבו סביב שולחן עגול כל רבני ברסלב ונציגי כלל החסידים: הרה"ח רבי שמואל משה קרמר, מזקני וחשובי חסידי ברסלב; הרה"ח רבי אלעזר מרדכי קעניג, רב קהילת ברסלב צפת; הרה"ח ר' יצחק אנשין; הרה"ח ר' חיים מנחם קרמר, ראש מכון "נחלת צבי"; הרה"ח ר' נתן מיימון משפיעי ברסלב מארה"ב; הרה"ח ר' נחמן ברלנד, בשליחות אביו הרה"ח ר' אליעזר ברלנד; הרה"ח ר' בצלאל ברוך פרידמן, נאמן ביתו של הרה"צ רבי יעקב מאיר שכטער; הרה"ח ר' שלום ארוש, ראש ישיבת "חוט של חסד"; הרבנים המשפיעים: הרה"ח ר' ניסן דוד קיוואק; הרה"ח ר' אברהם יצחק כרמל; הרה"ח ר' אליהו נטע גודלבסקי; הרה"ח ר' שמעון טייכנר; הרה"ח ר' ברוך מרדכי פראנק; והרה"ח ר' צבי צוקר, יו"ר משמרת הקודש, אומן; וכן חברי 'מרכז העולמי דחסידי ברסלב", הרבנים: הרה"ח ר' דניאל דיין, הרב פנחס זילברמן, הרב יחיאל יהודה פרידמן, והרב ישראל פרידמן.

את הכנס הנחה הרה"ח רבי שמעון טייכנר, והועלו בו כל הנושאים הבוערים לקראת בואם של רבבות הנוסעים לציון רבי נחמן באומן לקראת ראש השנה.

במהלך הכנס עודכנו הרבנים מפי ראשי ה'מרכז העולמי דחסידי ברסלב', על הצפי האדיר והעליה התלולה הצפוייה השנה בכמות הנוסעים לאומן. "לפי השערת סוכני הנסיעות מדובר ביותר מ-30 אלף נוסעים", אמר הרב דניאל דיין, יו"ר המרכז. בהתחשב בכך שעד השנה 20 אלף היה המספר הגבוה ביותר.

בכנס ההיסטורי סוכם על הפעלת מרפאה לעזרה דחופה לשירות הרבבות, שתופעל עם מיטב הציוד הרפואי, לצד שירותי אמבולנס למקרי חירום ופיקוח נפש. זו היא בשורה של ממש, לאחר שדבר המרפאה היה מוטל בספק עד הנה.

בהמשך הכנס התבקשו נציגי המרכז העולמי להציג בפני הרבנים את רמת הנחיצות של כלל הפעילות ולדרגם כ"חיוני", "הכרחי", ו"רצוי", ועל ידי כך לדעת לכוון את הפעילות החיונית לפי סדר נחיצותם.

בהמשך הכנס הועלה הצורך הדחוף בבניית האוהלים, שהיוו נוף בלתי נפרד ממראות אומן בשנים האחרונות. השנה נכון לשעה זו, לא עלה בידם של העסקנים לארגן את מתחם האוהלים, עקב קשיים אדירים שנערמו בדרכם. הרבנים הביעו את דעתם בנחיצות האוהלים, מסיבות מתבקשות, החל מהערך הרוחני הגבוה שמתחם כזה משרה על אורחיו, וכלה בהשפעת מחירי כלל הדירות באומן, אשר כבר כעת נסקו פי שלושה מהמחירים שהיו עד עתה באומן, זאת מכיון שבעלי הדירות באומן יודעים שהשנה ייאלצו החסידים לשכור את 'חורבותיהם' מחמת המחסור באוהלים. הרבנים סיכמו לעשות הכל בכדי להוציא לפועל גם השנה את מתחם האוהלים.

נושא נוסף שהועלה הוא הרעש המוזיקלי הרועש באיזור הציון והוחלט להציב גדרים ברורים בעניין.

הכנס ההיסטורי ננעל מתוך התרגשות עצומה, כאשר הרבנים הוסמכו כפועלים ומחליטים בפועל בכל אשר יבוא ויצא מה'מרכז העולמי דחסידי ברסלב' והצטרפו לחברי העמותה של המרכז.

התחושות שנשמעו מפי כל הרבנים הם, אשר ימים חדשים נפרסים על כלל חסידי ברסלב באשר הם, כאשר מעל הכל יוצאת בשורת האחדות כקול קורא לכלל החסידים, לאמר מאוחדים אנו.

הרבנים ייחסו את מפגן האחדות ההיסטורי לעובדת היות השנה שנת ה-200 להסתלקות רבי נחמן מברסלב זיע"א.











































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 68 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}