כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הכתובת של לשכת מוזס: בית הכנסת של ויז'ניץ

צוות תחקירני 'לשכת הבלוף' הגיעו אל ח"כ אליעזר מוזס, במסע אחר לשכתו החוץ פרלמנטרית • הכתובת המופיעה בכנסת: בית הכנסת של ויז'ניץ • הלשכה בפועל: במוסד אחר, בחדרו של המנהל

ח"כ מוזס וחברים, בלשכה מאולתרת
ח"כ מוזס וחברים, בלשכה מאולתרת

במסגרת פרויקט "לשכת הבלוף" בעיתון כלכליסט, בו יוצאים הכתבים במסע לחפש את לשכות נבחרי הציבור, הגיעו היום ללשכתו של חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס מיהדות התורה.

על פי הדיווח, השכר החודשי של הלשכה הינו חמשת אלפים שקל כאשר מחיר נכס דומה באיזור הוא 750 שקל. "הפרת הכללים לכאורה: דמי שכירות לא סבירים, ניגוד עניינים, היעדר שילוט", נאמר בכותרת הידיעה.

לפי רישומי הכנסת לשכתו החוץ פרלמנטרית של ח"כ מוזס נמצאת ברחוב נחמיה בשכונת גאולה בירושלים. הכתובת מובילה לבית הכנסת של חסידות ויז'ניץ, שמוזס הוא נציגה בכנסת, אך בפנים אין זכר ללשכה.

"שני רבנים לבביים מגלים לנו כי לשכתו של מוזס נמצאת בכלל במוסד אחר של ויז'ניץ בירושלים ומפנים אותנו לרחוב חנה, אך גם במוסד השני אין שום עדות ללשכה".

"לבסוף, מנהל החשבונות של המוסד, העובד היחיד שנמצא במקום, אומר שאנו מחפשים לחינם: לדבריו, מוזס משתמש בחדרו של מנהל המקום, הרב ישעי' יעקב ורטהיימר, "מידי כמה שבועות"...

מתוך אשנב עליון אפשר לראות כי מדובר בתא קטן. הכנסת משלמת עליו כשישים אלף שקל בשנה".

מוזס בתגובה: "אני מבקר בלשכה המון. רבים בציבור שלנו לא מעוניניים להגיע לכנסת בגלל הסרבול והם מעדיפים לבוא למוסד ויז'ניץ. המנהל בא רק פעמיים בשבוע. יש שלט גדול בכניסה לבניין. הסכום הוא חמשת אלפים שקל כי אני משלם גם על שירותי מזכירות וארנונה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}