כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מחפשים אקשן: קברים - אין, הפגנות - יש • פרסום ראשון

מספר אברכים ירושלמים הגיעו היום ליישוב גני טל, כדי להפגין נגד 'חילול קברים' במקום • מתברר שבמקום לא מתבצע כלל חילול קברים, אך למרות הכל 'אתרא קדישא' החליטו: יוצאים להילחם • למה, אתם שואלים? גם הקבלנים שואלים

הפגנות על קברים. תמונת ארכיון
הפגנות על קברים. תמונת ארכיון

המאבק הבא הנחשף לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים' עלול להביא את מאבק הציבור החרדי נגד חילולי הקברים בארץ חזרה לכותרות, הפעם במוקד חדש אך ללא סיבה אמיתית למחאה.

בימים האחרונים הגיעו צוותי עבודה שונים לשטח הבנייה של הישוב גני טל האמור להבנות סמוך לקיבוץ חפץ חיים.

עוד לפני שהחלה הבנייה נמצאה במקום מערת קבורה שם ככל הנראה נמצאים עצמות אדם מלפני שנים רבות. יו"ר המועצה שהיה נוכח במקום הודיע כי הוא לא מעוניין לבנות את הישוב במקום כזה וצריך להתחיל לחפש שטח בנייה חדש ולהשיג עליו אישורים.

גורמים המקורבים ליו"ר המועצה מספרים כי הוא מעוניין להימנע ממאבקים כאלו ואחרים המתנהלים בערים ובמוקדים שונים בארץ בימים האחרונים.

לתמונה נכנסה רשות העתיקות, על פי דיווח שקיבלו שם הודיעה הרשות כי היא לא מעוניינת לחפור במקום אבל מה שכן הם רוצים, להיכנס עם צוותים מיוחדים שיתעדו את המתרחש מבפנים, יכסו את השטח ויצאו החוצה. הדבר כרוך בכניסה בלבד ללא חשש לחילול קברים.

ב'אתרא קדישא' החליטו שכניסתם של רשות העתיקות היא פגיעה בקברים למרות שאין בהם כל חילול. יו"ר אתרא קדישא, הרב דוד שמידל שנמצא בימים האחרונים בחו"ל לא מנהל את מה שמנסים לכנות המאבק החדש. מי שמחליפו הוא הרב חזקי קלמנוביץ.

קלמנוביץ החליט כי למרות שרשות העתיקות לא מעוניינת לחפור באותה מערת קבורה יש חשש הלכתי לחילול הקברים ועל כן צריך לדאוג שציבור האברכים היוצא מידי שני וחמישי למחאה על חילולי קברים במקומות כאלו ואחרים ייצא למחות גם פה.

על פי התכנון, ייצאו להפגין ולמחות אברכים משכונת מאה שערים ומהעיר בית שמש לכיוון חפץ חיים כדי למחות על מה שבכלל לא כולל חילולי קברים אם בכלל יתבצע משהו בשטח.

תגובתם של 'אתרא קדישא' ויחזקאל קלמנוביץ לא הושגו עד לפרסום הכתבה.

מוקדם עוד לדעת, האם באמת מדובר במאבק חדש שתנהל אתרא קדישא בשבועות הקרובים או שמא גם הוא רק אחד ממילוני תכנוניו של הארגון? האם הישוב 'גני טל' ייבנה בסופו של דבר במקום או לא? גם את זה קשה לדעת.

'בחדרי חרדים' ימשיך ויעקוב אחר ההתפתחויות והדיווחים בעניין זה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}