כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

נס: הגר"י אידלשטיין שוחרר • "בלב פנימה ידענו שהקב"ה ירחם עלינו"

בשיחה מיוחדת ל'בחדרי חרדים', מגולל אחד האנשים הקרובים ביותר לרבה של רמת השרון את התקופה הדרמטית שבה חששו לגרוע מכל: "הרב הגיע אל בית החולים במצב קריטי. בוצעו פעולות מצילות-חיים. את תקופת האשפוז אנחנו מגדירים כנס שמימי - ולא כנס רפואי" • "הרב שוחרר לצורך שיקום בתקווה שזה יתן את התוצאות הטובות"

התפילות ימשיכו לעזור. הגר"י אידלשטיין
התפילות ימשיכו לעזור. הגר"י אידלשטיין

התרגשות רבה אופפת הערב (ג') המונים מכל רחבי הארץ הרואים ברבה של רמת השרון, הגאון רבי יעקב אידלשטיין, מורה-דרך: לאחר שבועות ארוכים של תפילות-רבים ודאגה עמוקה למצבו הרפואי, הערב בשעה טובה, שוחרר הרב מבית-החולים לצורך שיקום.

בשיחה מיוחדת ל'בחדרי חרדים', מגולל אחד האנשים הקרובים ביותר לרב, את התקופה הסוערת שבה ראו ניסים גלויים ורגעים דרמטיים.

"הרב הגיע אל בית החולים במצב רפואי קריטי. בוצעו עליו פעולות רפואיות מצילות חיים. בני משפחתו לא עזבו את מיטתו לרגע אחד לאורך כל ימי האשפוז. את תקופת האשפוז אנחנו מגדירים כנס שמימי - ולא כנס רפואי. נדיר שאדם בגיל כזה יוצא ממצב רפואי מסובך שכזה.

"היחס של צוות בית-החולים, הרופאים וכל מי שנלווה אליהם היה מעל ומעבר. הם עשו הכול כדי שהרב יחזור למצבו הרפואי היציב והטוב".

• היו רגעים שבהם חששתם לגרוע מכל?

"בתוך-תוכנו, בלב פנימה, ידענו שהקב"ה ירחם עלינו. הרי עם ישראל זקוק לרב. עם ישראל לא יכול בלעדיו. בנוסף, עם ישראל נרתם והתפלל שהרב יחזור להיות בריא".

ואכן, התפילות חצו עדות ומחנות: רק בשבוע האחרון התקיימו תפילות המוניות בכותל המערבי, בציון הרשב"י במירון, בציונו של בעל החזון-איש זיע"א בבני-ברק ובישיבת 'אור החיים' של הגאון רבי ראובן אלבז הרבו בתפילות לאורך כל הימים האחרונים.

"המצב אומנם הולך ומשתפר, אבל צריכים להמשיך להרבות בתפילות. כי זה מה שיעזור כמו שזה עזר עד כה. השם המלא הוא הרב יעקב בן מרים.

"הרב שוחרר היום לצורך שיקום", מספר המקורב. "אנחנו מקווים שבתקופה הקרובה השיקום ייתן את תוצאותיו הטובות".

• הרב יברך 'הגומל'?

"זאת שאלה הלכתית. אני מאמין שהרב יברך הגומל. כפי שאדם היה מברך 'הגומל', אם לדוגמה ניצל מתאונת דרכים קשה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}