כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

עצים במקום קוצים: בית העלמין הישן בחיפה - הולך ומשתקם

במשך עשרות שנים כמעט ולא ניתן היה לזהות את מאות המצבות בבית העלמין הממוקם במבואות חיפה - בשל ההזנחה הקשה • במשרד לשירותי דת מסכמים בסיפוק את השלב הראשון בפרויקט השיקום למען כבוד הנפטרים היהודים • השלב הבא: צביעת המצבות העתיקות ומיפוי הקבורים • תיעוד מהשטח

סגירת מעגל. בית העלמין לאחר השיפוץ (צילום: המשרד לשירותי דת)
סגירת מעגל. בית העלמין לאחר השיפוץ (צילום: המשרד לשירותי דת)

בית הקברות הישן הנמצא במבואות חיפה, הוזנח במשך עשרות שנים כאשר שום גורם מוסמך לא דאג לטפל בתחזוקה השוטפת. כך, כמעט ולא ניתן היה לראות את הקברים בשל הצמחייה העבותה, הקוצים והשיחים שגדלו באופן פראי. הקברים היו מלוכלכים, ופסולת בניין הושלכה במקום.

השר לשירותי דת יעקב מרגי לקח את הנושא לליבו - ודרש את שיקום בית העלמין. בימים אלו מסכמים אנשי המשרד בסיפוק את השלב הראשון והמשמעותי בפרויקט השיקום.

השיפוץ הנרחב ארך מספר חודשים. המצבות שוקמו, המקום נוקה והצמחייה העבותה סודרה.

סגירת מעגל נרשמה במהלך עבודות השיקום כאשר גב' שושנה שרייבר, בתו של יוסף אלפסי שתרם את המגרש עליו ממוקם כיום בית העלמין, ביקשה להעביר תרומה נכבדה בכדי לשפץ ולטפח את בית העלמין.

השר לשירותי דת, יעקב מרגי, בירך את העוסקים במלאכה, ובראשם התורמים הנכבדים ויו"ר המועצה הדתית בחיפה, הרב אבי ויצמן, שליווה את עבודות השיקום.

"בשעה טובה, אנחנו יכולים לבשר", אומר השר מרגי, "כי בית העלמין הוא במצב שאפשר לבוא לבקר, לראות את המצבות והכיתוב החקוק על גבן. מעתה יהיה ניתן לתחזק את בית העלמין בצורה שוטפת, ראויה ומכובדת, שלא תבזה את הנפטרים היהודים, שנטמנו עד לפני כ-80 שנה בבית העלמין זה".

בימים אלו החל הצוות המקצועי בשלב הבא: צביעת מצבות בית העלמין. בנוסף, יו"ר המועצה הדתית בחיפה מתכנן למפות את השטח בכדי לוודא היכן קבור כל נפטר ולשפץ באופן יסודי את מצבות הקבורה.



















































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}