כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הפטור לבחורי ישיבות בגיל 22 - נדחה בחודשיים • בשמאל חוגגים

הממשלה קבעה כי ההחלטה שבחור ישיבה יוכל לבחור בגיל 22 ללכת לשנת שירות אזרחי או להמשיך בלימודי הישיבה - תדחה בחודשיים • השופט אליקים רובינשטיין: אפסוק בעתירות שהוגשו בפרשה עד ל-25 באוקטובר

צילום אילוסטרציה: שוקי לרר
צילום אילוסטרציה: שוקי לרר

ניצחון לשמאל? תלוי את מי שואלים. הממשלה קבעה כי ההחלטה שבחורי ישיבות יוכלו לבחור בגיל 22 האם ללכת לשנת שירות אזרחי ולאחר מכן להיות פטורים משירות חובה בצה"ל או להמשיך בלימודי הישיבה - תדחה בחודשיים.

ההחלטה שהתקבלה בממשלה בחשאיות לפני מספר שבועות, עוררה סערה בקרב חברי כנסת, בניהם גם חרדים, שטענו כי להחלטה יש השלכות רבות: הפרת השוויון במדינת ישראל (טענו החילונים) לצד החשש (של החרדים) כי בחורי ישיבות יעזבו את ספסל הלימודים לאור האפשרות החדשה.

בעקבות ההחלטה לדחות את הפטור לעוד חודשיים (1 בנובמבר), הודיע השופט אליקים רובינשטיין, כי יפסוק בעתירות שהוגשו בפרשה, עד לתאריך 25 באוקטובר. את העתירות הגישו התנועה לאיכות השלטון ועמותת השמאל חוד"ש שטענו, כי אין בהחלטה כל צדק או שוויון.

כשהתפרסמה ההחלטה אמר ח"כ יוחנן פלסנר ל'בחדרי חרדים': "קבלה של החלטה כל כך משמעותית במחטף, ללא דיון ציבורי, הוא דבר חמור ביותר ופוגע קשה ביכולת להגדיל ולהרחיב באופן משמעותי את מסלולי השח"ר, שנועדו לאפשר לאברכים בגילאי 22 ומעלה, להתגייס ולשרת שירות לאחר שנישאו והקימו משפחה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}