כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הרבנים הספרדים זועמים: חצופים העיזו לזמן הגר"י יוסף לחקירה

בצעד נדיר מתגייסים כל הרבנים הספרדים החרדים וחותמים על מכתב מיוחד נגד זימונו של "הגאון הגדול מגדולי הפוסקים בדורנו", הגר"י יוסף, לחקירה, בגין הסכמה שהעניק לספר 'תורת המלך' • המכתב

הרב יעקב יוסף עם אחיו הרב דוד יוסף
הרב יעקב יוסף עם אחיו הרב דוד יוסף

בצעד נדיר מתגייסים כל הרבנים הספרדים החרדים וחותמים על מכתב מיוחד נגד זימונו של הגר"י יוסף, בנו של הגר"ע יוסף, לחקירה בגין הסכמה שהעניק הרב לספר 'תורת המלך' שחיבר הרב יצחק שפירא, ראש ישיבת יצהר, הדן בהלכות הריגת גוי באופנים שונים.

הספר עורר סערה לפני מספר שבועות, כשבמשטרה החליטו לחקור את כל הרבנים הקשורים לספר, בחשד להסתה. חלק מהרבנים שזומנו לחקירה סירבו להגיע.

על המכתב חתומים הרנים הגאונים יהודה מועלם, יהושע מאמן, מאיר מאזוז, ראובן אלבז, בניהו שמואלי, בן ציון מוצפי, אהרון ירחי, יצחק רצאבי, משה בן אבו, יצחק ברדא, שמואל פנחסי, ארי אברהם וסמדג'ה אליהו אביסרור.

הרב יצחק שפירא והרב יצחק גינזבורג, נשיא הישיבה, כבר נחקרו בפרשה.

בשבוע שעבר התקיים כנס ענק בירושלים, בו השתתפו עשרות רבנים מהציבור הדתי-לאומי שהביעו הזדהות עם הרבנים שסירבו להגיע לחקירה ומחו על 'ביזוי כבוד התורה'.

נוסח המכתב עליו חתמו הרבנים, תחת הכותרת - מחאה נמרצת:

שמועה שמענו ונרגזנו על הנסיון של השלטונות לשלוח יד בקדשים ולהלך אימים על כבוד הגאון הגדול מגדולי הפוסקים בדורנו, מזכה הרבים, בקי בכל מכמני התורה, דיינא דנחית לעומקא דדינא

הרה"ג רבי יעקב יוסף שליט"א

אשר ברוב חוצפתם העיזו להזמין את כב' הרב לחקירה במשטרה בחשד ל"הסתה" כביכול.

שומו שמים! היה לא תהיה!

וכבר אמרו חז"ל {שבת קי"ט} "לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה תלמידי חכמים", "וכל מי שיכול למחות ואינו מוחה נתפס בעוון" {שם נ"ד ע"ב}

לכן באנו בשורות אלו להביע מחאה נמרצת על כבודה של תורה וכבוד ת"ח, ואנו קוראים לכל מי שיכול לפעול שיעשה כל שביכולתו למנוע את הפגיעה בכבוד התורה וכבוד הרב שליט"א, והשי"ת יערה על עמנו רוח ממרומים ונזכה לביאת גואל צדק בב"א.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}