כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ההורים שוחררו ממעצר • במשטרה מיהרו לכנות 'האם המרעיבה'

סימני שאלה רבים נותרו פתוחים אחר קביעת מותה של התינוקת הירושלמית בשכונת קטמון • המשטרה מיהרה לפרסם: "נבדקת האפשרות כי הילדה לא טופלה כראוי על-ידי הוריה", אולם ההורים שוחררו ממעצר • באגף הרווחה מכירים היטב את המשפחה: "לא הייתה כל אינדיקציה שדרשה הוצאת ילדים מהבית"

תסמיני הזנחה? 'האם המרעיבה' הראשונה (צילום ארכיון בחדרי חרדים)
תסמיני הזנחה? 'האם המרעיבה' הראשונה (צילום ארכיון בחדרי חרדים)

צוות מד"א שהובהל היום (ב') בצהריים לדירה בבניין מגורים ישן בשכונת קטמון הירושלמית, מצא תינוקת כבת חצי שנה מחוסרת הכרה עם קשיי נשימה. הצוות מיהר לפנותה לבית החולים הדסה עין כרם, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.

אחד ה'פראמדיקים' החליט כי לא יסיים את מלאכתו בפינוי לבית החולים. הוא מיהר להזעיק לבית את גורמי הרווחה והמשטרה, להם דיווח כי בבית חש בהזנחה גדולה הדורשת בדיקה.

ואכן, מבדיקה ראשונית של המשטרה עולה כי הפעוטה הנפטרת היא בת להורים קשיי יום. יש גם מי שיודע להגדיר אותם כבעלי-בעיות נפשיות. "הילדה הייתה חולה במשך מספר ימים", אומר גורם המעורה בפרטי החקירה. "נבדקת האפשרות כי הילדה לא טופלה כראוי על-ידי הוריה".

נבדק גם חשד כי רשויות הרווחה התרשלו כאשר אישרו להורים להמשיך לגדל את בתם.

משטרת מרחב מוריה עיכבה את ההורים לחקירה, אולם בשעות הערב הם שוחררו.

השכנים מיהרו לספר כי אבי המשפחה מתנהג באופן מוזר.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מרגע קבלת ההודעה, אגף הרווחה בעירייה עוקב ומתאם את הפעולות הנדרשות עם המשטרה. סיבת המוות עדיין לא ידועה ונמצאת בחקירה.

"מבדיקה שערך האגף, עולה כי התינוקת טופלה בטיפת חלב וקיבלה את כל הטיפולים הנדרשים, כולל קבלת חיסונים בזמן. התפתחות התינוקת הייתה תקינה ומשקלה היה תקין.

"מדובר במשפחה המטופלת על ידי שירותי הרווחה מזה שנים באופן אינטנסיבי ולכל אחד מבני המשפחה הותאמה תכנית טיפול בהתאם לצרכיו. כל ילדי המשפחה נמצאים במסגרות חינוכיות בהתאם לגילם. חשוב להדגיש כי לא הייתה כל אינדיקציה שדרשה הוצאת ילדים מהבית. עובדי אגף הרווחה מקיימים קשר רציף עם ההורים ועושים כל מאמץ לאפשר להורים לגדל את הילדים. ההורים משתפים פעולה עם גורמי הרווחה ומשתתפים בצורה מלאה בתכניות הטיפול שניתנו להם.

"המשפחה מקבלת הנחייה הורית אינטנסיבית על ידי פסיכולוגית, במסגרת תכנית מקצועית להדרכה בתחום הטיפול במשפחה, 3 פעמים בשבוע בבית המשפחה.

"העירייה פעלה ופועלת לתת סיוע מרבי למשפחה בכל התחומים".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}