ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

מה קורה כשהאינטרסים נגמרים?

בעל-דירה יקר, לפני שאתה רוכש עטרה מכסף לטליתך לקראת הימים הנוראים, גש לשלם את דמי התיווך • בחודש אלול זה אתה פטור מהצורך לפשפש במעשיך - הכתובת "לא תגנוב" זועקת ממצחך • חברון גרנביץ' זועק את זעקת המתווכים ומגלה את הדו-פרצופיות

מה קורה כשהאינטרסים נגמרים?



קשה להיות מתווך דירות. זהו אחד המקצועות המהולים בכל רגע נתון בין תקווה וייאוש.

מצד אחד, המקצוע אינו דורש תואר אקדמי או לימודים מפרכים. די לו לאדם, בעיקר אם הוא חרדי, להצטייד בטלפון, חושי ריח מפותחים ולהכריז על עצמו כמתווך.

מצד שני, בעוד העצמאים והשכירים כאחד יכולים לאמוד הכנסתם החודשית ולתכנן את כלכלתם פחות או יותר, הרי שמתווך הדירות יכול להתרוצץ חודש שלם, לקבל "קרינה מיוננת" בכמות שאדם צובר בעשרים שנה ובסוף החודש אין ידו מספקת אפילו לשלם את חשבון המכולת. אם כי יש חודש בו יכול הוא לחיות ברווחה ואף להטמין במגירתו "דולר ירוק ליום שחור".

את הסיפור הבא גולל בפניי ידיד טוב העוסק לפרנסתו בתיווך דירות. האיש בעל מרץ וניחן בחושים עסקיים מחודדים וב"ה רואה ברכה בעמלו.

לילה אחד, מעט לפני חצות, הנייד צלצל.

על הקו אדם שהגיע בעקבות מודעה שקרא בעיתון.

המתווך ביקש לדחות את הפנייה ולנסות לבקשו שייצור קשר למחרת בבוקר, אך הלה התעקש וביקש לראות את הדירה "עוד הלילה" מפאת הדחיפות.

"עבודה זו עבודה". זו המחשבה שחלפה במוחו של ידידי המתווך. הוא יצא ממיטתו וכבר לאחר רבע שעה נפגש עם הלקוח בדירה המדוברת. לאחר סיור, מנה המתווך את מעלותיה הטרומיות של הדירה ומחירה.

סוכם כי הלקוח "יחשוב" ויצור קשר.

לאחר יומיים, התקשר המתווך ללקוח הלילי בכדי לברר מה העלו מחשבותיו ואיך מתקדמים (שמעתי הקלטה של השיחה). "החלטתי לרדת מזה, לא נראה לי", גמגם הלקוח - ובכך הסתיימה השיחה.

שבוע חולף- המתווך נפגש שוב עם לקוח אחר באותה דירה. הוא מנסה להכניס את המפתח למנעול, ומשהתברר כי המנעול הוחלף, בירר המתווך אצל בעל הנכס את סיבת ההחלפה. "השכרתי את הדירה", פסק בעל הבית.

"מזל טוב", הכריז המתווך. "האם אפשר לדעת את שם השוכר?", תבע המתווך. כן, ניחשתם נכון. הלקוח הלילי ניסה להתחמק מתשלום דמי התיווך, בירר את שם בעל הנכס וסגר איתו את חוזה השכירות.

משכיר יקר, לפני שאתה רוכש "עטרה מכסף" לקראת הימים הנוראים, לפני שאתה חושב איזה תכשיט לקנות לביתך לקראת החגים ולפני שאתה משלם ל"הכנסת אורחים" על ימי שהותך בראש השנה במחיצת האדמו"ר, גש לשלם את דמי התיווך.

בחודש אלול הזה אתה פטור מהצורך "לפשפש" במעשיך הכתובת "לא תגנוב" כתובה על מצחך וזועקת לשמיים.

כשהאינטרסים נגמרים

לפני כשבוע פרסמתי מודעת "דרושים" בלוח המופיע ברשת 'קו עיתונות'. הייתי המום מעוצמת הרייטינג. כבר בבוקר יום רביעי קיבלתי מאות שיחות טלפון, כך שלאחר כמה שעות מצאתי מבוקשי. אך לא זה העניין.

לפניות הטלפון הרבות שהגיעו מאוחר יותר, נאלצתי להשיב בצער "לא אקטואלי".

או אז גיליתי עד כמה שאנשים יכולים להיות "דו פרצופיים" בשיחה בת עשרים שניות.

"שלום, זה בקשר למודעה בעיתון. אפשר בבקשה לשמוע פרטים?", נשמע הקול מעבר לקו שעבר במהרה לנימוסים וחנופה: "אני מקווה שאני לא מפריע כרגע".

"אני מצטער, אך זה כבר לא אקטואלי" עניתי בצער.

לרגע, דממה השתלטה על הקו, ואז... טריקת טלפון ללא כל מילה נוספת.

ככה זה כשהאינטרסים נגמרים.

טורו של חברון גרנביץ' מופיע מדי שבוע ברשת 'קו עיתונות'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד