כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

קרית יובל: האם פינדרוס בונה את היום שאחרי? • חשיפה

קרב חדש בירושלים: מי הרשת שתפעיל את גני הילדים בקרית יובל • הלחצים הופעלו, העתירות יוגשו ו'הגדולים' הוחתמו • וגם: האם כל זה קשור להסכם הרוטציה המתקרב בין פינדרוס לדייטש? • כל הפרטים בחשיפה בלעדית

משחק כיסאות. פינדרוס (משמאל) עם ברקת ודייטש. צילום:  ארכיון
משחק כיסאות. פינדרוס (משמאל) עם ברקת ודייטש. צילום: ארכיון

קרב עז ניטש בימים אלה בירושלים. בכירי העירייה החרדים, ובראשם יצחק פינדרוס סגנו וממלא מקומו של ניר ברקת, פועלים נמרצות להקמת גני ילדים חדשים, האמורים להיפתח לאחר מוקשים רבים ומכשולים, בשכונת קרית יובל בדרום העיר.

מבנה בו שכן במהלך השנה האחרונה גן ילדים, בו למדו ילדים מהציבור החרדי בשכונה, הועבר לידיים חילוניות, ומצוקת המקום שקיימת בשכונה, בפרט כשמדובר בציבור החרדי, עברה כל גבול.

נציגי הציבור החרדי, ובראשם יצחק פינדרוס, עמלו קשה מאוד מול ראש העיר, בכדי להביא לפתרון מהיר, עוד לפני פתיחת שנת הלימודים, ולמרבה ההפתעה - המאמצים נשאו פרי.

המבנה בו ממוקם גן הילדים יחולק, כששתי כיתות מופנות לציבור החרדי, וגן ילדים אחד מופנה לציבור החילוני בשכונה, שאינו מצליח למלא אפילו את כיתה אחת.

אלא שכמעט כרגיל, לאחר שהסתיימו הקרבות מול הפריץ, החלו קרבות היהודים, כשהאוקטאבות המלוות את המאבק, עלו בכמה שלבים.

כיום, מפעילה רשת הגנים 'עץ הדעת' את המקום. פינדרוס, שהביא את ההישג בדמות שני הכיתות, דורש להעביר את הנהלת הגנים לרשת הגנים של אגודת ישראל. ואם תשאלו מה לאיש דגל התורה כמו יצחק פינדרוס עם רשת הגנים של אגודת ישראל? זוהי השאלה שמעסיקה בימים אלו את עסקני קרית יובל, הנחלקים בדעתם באיזה רשת לבחור.

לטענת 'עץ הדעת', פעילותו של פינדרוס להחלפת הרשת, מהווה הפרה בוטה של הסכם חתום ובו סיכומים ברורים מזה שנים רבות, על אופי השליטה בגנים החרדיים, בין ראשי הרשתות. "פינדרוס שוב מפר הסכם חתום", הם אומרים. "כאילו לא די בהפרת ההסכם ההיסטורי בינו לבין רובינשטיין על ראשות עיריית ביתר עילית, שעלתה לו בתפקיד ובמכה תדמיתית קשה", הם טוענים במרירות.

הקרב המדובר, שהעסיק את תושבי השכונה החרדית בימי 'בין הזמנים' ידע עליות ומורדות רבות. אלא שהיום (ב') השיג פינדרוס מכתב חתום ובו הוראה מטעם גדולי ישראל הליטאיים, בראשם הגאון רבי שמואל אויערבך ועוד, בו הם מורים חד משמעית להחליף את הרשת הקיימת כיום 'עץ הדעת' ברשת אחרת. מכתב זה נותן רוח גבית ברורה לעמדת פינדרוס ובמאמציו להעדפת רשת גני אגו"י, לה פעילות מזערית מאוד בירושלים עד היום, מה שנראה כי סתם את הגולל על מאמצי רשת 'עץ הדעת' במקום.

אך מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' שופך אור על הפרשה, שעוד תסעיר רבות את המערכת הפוליטית החרדית. כידוע, בעוד כחצי שנה יגיע המועד לקיום הסכם הרוטציה בין 'דגל התורה' לאגודת ישראל, במסגרתו יחליפו נציגי הסיעות את התפקידים ביניהם. על פי ההסכם, יעזוב פינדרוס את תפקיד הסגן ומ"מ ראש העיר, לטובת עמיתו יוסי דייטש משלומי אמונים, שיקבל את התפקיד הנחשק ששכרו מובטח בצידו.

לדברי מקור בעיריית ירושלים, לפינדרוס אצה הדרך ככל הנראה והוא אינו מבזבז זמן יקר וגם חושב היטב על עתידו הפוליטי. על פי התוכנית אותה מגבשים אנשיו, יפרוש פינדרוס מתפקידו כסגן ומ"מ ראש העיר כבהסכם הרוטציה, וימונה לתפקיד מנהל רשת הגנים של אגו"י, שרק לאחרונה מונה שם איצ'ה רייך לתפקיד זה. רייך יתפטר, על פי התוכנית, מתפקידו החדש, לטובת תפקיד בכיר אחר במחלקה לחינוך חרדי בעיריית ירושלים, משם יוכל פינדרוס לשלוט ביד רמה במערכת החינוך החרדי, אותה הוא משאיר מאחוריו לזה שיבוא במקומו.

התוכנית המלאה כבר יצאה אל הפועל, כשפינדרוס כבר דאג למנות לפני כחודש את עוזרו לשעבר ומקורבו הוותיק בצלאל יעקובזון, לתפקיד מנהל ברשת הגנים של אגו"י במחוז ירושלים.

יעקובזון, ששימש כעוזרו הנאמן של פינדרוס והאיש החזק בלשכת ראש עיריית ביתר עילית, נשאר ללא תפקיד, מאז המהפך בעיר וכניסת מאיר רובינשטיין לתפקיד ראש העיר. כעת, הגיע זמן הפרעון ופינדרוס החל משלים את המערכת, במקביל לבניית התפקיד הבא שלו, על פי התוכנית שהוכנה מראש ומתפרסמת כאן לראשונה.

מכאן, אומרים מקורות בעריית ירושלים, דאגתו הגדולה של פינדרוס לטובת רשת גני אגו"י ולהבאת הגידול בפעילותה בירושלים, מה שעשוי להיות המקפצה הבאה שלו בקרוב, כמנהל הרשת הארצית, שנמצאת, כאמור, בשלבי תוכנית הבראה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}