כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

סוף גנב לתלייה? כבר לא

המדינה האחרונה שהוציאה להורג פושעים כלכליים - סין, פותחת בצעדים לביטול עונש המוות עליהם • בעשורים האחרונים ניצבת סין בראש רשימת המוציאות להורג, וזכתה לביקורות רבות בעולם

כלא. צילום אילוסטרציה
כלא. צילום אילוסטרציה

סין נחשבת בשנים האחרונות למדינה שמוציאה להורג מאות אנשים מדי שנה, והיחידה בעולם שמוציאה להורג גם על עבירות כלכליות. על פי נתוני הארגון אמנסטי, הוצאו להורג בסין בעשור הקודם למעלה מ-20 אלף איש, בשנת 2003 הוציאה סין להורג 726 בני אדם, והיא שומרת על מיקומה בראש רשימת המדינות המוציאות להורג.

האם השתנה משהו במדיניות? קשה לדעת, אבל היום מודיעה ממשלת סין, כי החלה בתהליך שבסופו יבוטל עונש המוות על עבירות כלכליות, וביניהם עבירות צווארון לבן - מעילה, הונאה פיננסית, זיוף ומכירת קבלות. כך יוסרו מרשימת הפשעים עליהם מוטל עונש המוות 13 מתוך 68.

יצויין, כי בשנים האחרונות, בעקבות ביקורת רבה שספגה סין מארגונים בינלאומיים לזכויות אדם, היא מצמצמת את פסקי המוות בהדרגה, כאשר כמה הגבלות כבר הוטלו על פסקי דין מוות, ביניהן ההגבלה לפיה הודאה שהושגה באיומים לא תחשב.

טרם ידוע מתי יושלם תהליך החקיקה המדובר, וכפי הנראה הוא יצטרך לעבור כמה קריאות בקונגרס הסיני, אך נראה כי לא תרשם לו התנגדות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}