כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

קברי הילדים בלוד: ההמלצה - לפנות למשטרה

העיר לוד ממשיכה לסעור: הוועדה שבדקה את הטענות נגד יו"ר המועצה הדתית ועובדי החברא קדישא העלתה כי לא נשללת האפשרות לפיהן הוצאו עצמות התינוקות מהקברים

בית עלמין
בית עלמין

פרשת קברי הילדים בלוד ממשיכה להסעיר את העיר: לאחר חשיפת 'בחדרי חרדים' על הקמת וועדה מיוחדת שתבדוק את הטענות העולות נגד יו"ר המועצה הדתית, עובדיו ואנשי חברה קדישא לפיהן הוצאו עצמות תינוקות מקברים קיימים כדי לאכלסם בנפטרים אחרים מגיעה הוועדה למסקנות שמתפרסמות בחלקן הבוקר (ב').

על פי ממצאי הוועדה והבדיקות שנערכו, הוסק כי בראש ובראשונה לא נשללת האפשרות לפיהן הוצאו עצמות התינוקות מהקברים. אולם, הוועדה מדגישה כי אין לה את הכלים לבדוק בצורה חד משמעית את הדברים, לכן, יש להעביר את הטענות וההוכחות הקיימות למשטרה.

אולם הוועדה שמינה מרגי לפני מספר שבועות ממליצה להפקיע את סמכויותיו של יו"ר המועצה, דניאל בן סעדון אל מול עובדי חברה קדישא ולהעבירן לעת עתה לגורמים אחרים במועצה הדתית.

גם על עובדי בית העלמין הטילה הוועדה את קביעתה, לפיה יעסקו מרגע זה ואילך אך ורק בקבורה ולא במכירת או חיפוש חלקות חדשות לנפטרים.

להמלצות הוועדה שהוגשו הבוקר למשרד לשירותי דת יש השלכות רבות לתפקידו של יו"ר המועצה הדתית הנוכחי.

כזכור, בימים נחשפה הפרשה בה הגיב בן סעדון ל'בחדרי חרדים' ואמר כי מתנהל ציד מכשפות אחריו ואחרי תפקידו. הרב אמר כי נעשים ניסיונות רבים להדיח אותו מתפקידו וזה כנראה הניסיון הגדול ביותר שהוא מתמודד מולו. הוא הביע תקווה כי האמת תצא לאור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}