כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

האלוף גלנט: רמטכ"ל או פולש?

מתחזקות הקריאות למבקר המדינה לחקור את מינוי הרמטכ"ל • הפורום למען ארץ ישראל מצטרף לקריאת ח"כ נחמן שי לחקור את הליך מינוי הרמטכ"ל, שאינו נקי מכל רבב • המכתב המלא

האלוף גלנט: רמטכ"ל או פולש?

לאחר שחה"כ נחמן שי קרא אמש לבקש ממבקר המדינה להעמיק בדיקתו סביב למינוי הרמטכ"ל, פנה אמש הפורום המשפטי למען ארץ ישראל לשר הבטחון ולשופט טירקל בבקשה דומה. הנה נוסח המכתב שהגיע לידינו:

"היום פורסם כי בדעת שר הביטחון להביא את מועמדותו של אלוף יואב גלנט לאישור הוועדה בראשותך ולאישור הממשלה ולמנותו לתפקיד הרמטכ"ל.

הפורום המשפטי למען ארץ-ישראל סבור כי בראש צבא ההגנה לישראל צריך לעמוד אדם הנקי מכל רבב. במיוחד בעת הזו, לאחר חקירת המשטרה שהתקיימה ונסובה על ההתנהלות בצמרת צה"ל, נראה שאין זה ראוי למנות אדם כראש המטה הכללי כאשר נגדו עלו טענות קשות על מעורבותו במעשים שהינם על גבול החוק, אלא אם ייבדקו הדברים לאשורם ויוכח כי בטענות אין ממש.

עיתונאי מעריב, קלמן ליבסקינד, פירסם בשנתיים האחרונות מספר תחקירים על התנהלותו של אלוף יואב גלנט אשר על פי הנטען, מעבד קרקע באזור ביתו במושב עמיקם אשר אותה תפש, לכאורה בניגוד לחוק, עוד עולה כי הנ"ל השתלט על שטחים ירוקים, סלל כבישים ללא היתר נטע עצים ופלש לאדמות ללא הרשאה.

יצוין כי בפסק דין בעתירה לבג"צ (10762/07) שהגישו שכניו של הנ"ל בעקבות מעשים שיוחסו לו ולשני תושבים נוספים, דחו השופטים את העתירה אך ציינו כי "בחלק מהטענות יש ממש ונראה כי המעשים מצדיקים טיפול של הרשויות"

לטעמנו, בסמכותה של הוועדה לבחון טענות ומקרים מעין אלו, וכך קבע בג"צ בענין גנות (1570/07) כי:

"עיקר תפקידה של הועדה המייעצת הוא, איפוא, לבדוק את המינוי המוצע מבחינת טוהר המידות במובנו הרחב של מושג זה, הן מבחינת האדם המוצע לתפקיד, הן מבחינת הגורם הממנה, והן מכל היבט אפשרי אחר שעשויה להיות לו נגיעה לשאלת טוהר המידות הכרוך במינוי. פרשנות רחבה זו של סמכות הועדה המייעצת נובעת מנוסחה של החלטת הממשלה ומהתכלית והמטרות שלשמן הוקמה הועדה"(הדגשה שלי א.א.)

אלוף גלנט, על פי הטענות המיוחסות לו לכאורה, נהג שלא כחוק, פלש לשטחים שאינם בבעלותו, סלל כבישים ללא היתר ופעל כמי שעשה דין לעצמו.

כיצד יוכלו פקודיו בצבא לשאת עיניהם לעומד בראש המערכת ולהאמין כי החוק הוא נר לרגליו, כי הוא משמש דוגמא אישית? כיצד יוכלו מפקדי צה"ל להמשיך לחנך לאור אמרתו של דוד בן גוריון "תדע כל אם עבריה כי הפקידה את בניה בידי מפקדים הראויים לכך" אם שמץ אמת יש בטענות שעלו כנגד אלוף גלנט.

צמרת צה"ל נמצאת בשעה קשה ורגישה, בשל חקירות המשטרה את המסמך הקרוי "מסמך גלנט", מינוי של אישיות שבבגדה רבב, דווקא כאשר צמרת צה"ל נדרשת לשקם את אמון הציבור בה, שגוי הוא ואינו ראוי.

צה"ל הינו קודש הקודשים של החברה הישראלית. אמון הציבור בצה"ל, ביושרת מפקדיו ובעמידתם בכללי החוק והמוסר, קריטיים הם לגורל המדינה. לא למותר לציין כי שני תתי אלופים הודחו מצה"ל בשנים האחרונות בשל דיווחים שקריים שנתפשו בהם, אחד על בנו שנהג ברכב צבאי והשני על רעייתו שנהגה ברכב צבאי.

המעשים המיוחסים לגלנט, קשים יותר, מעוררים סימני שאלה רבים ומחייבים בדיקה משמעותית.

אבקשך לבדוק את הדברים לאשורם, ולברר אם אמנם יש רבב על בגדיו של האלוף.

אם כן הוא חובת הוועדה לשאול האם ראוי למנות לתפקיד הרמטכ"ל אדם שרבב דבק בבגדו, האם הרבב לא ימנע ממנו לשקם את אמון הציבור בצה"ל.

אם תמצא שיש אמת בטענות שהועלו לעיל, אבקשך אפוא להמליץ שלא למנות את האלוף גלנט לתפקיד ראש המטה הכללי של צה"ל. במידה והטענות לא יסתרו ולמרות זאת, מר גלנט ימונה לתפקיד הרמטכ"ל, פורום משפטי למען ארץ-ישראל ישקול לעתור לבג"ץ".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}