כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"לעזוב את הקואליציה, ולזרוק את פינדרוס לביתר" • וידאו בלעדי

רבני שכונות וראשי ישיבות התכנסו בבית הגר"ש אוירבעך לדון על מבנה בית הספר ברמות • בין שלל הצעות הרבנים: "להחזיר את פינדרוס לביתר", וגם: "לפרוש מיד מהקואליציה" • 'בחדרי חרדים' מגיש וידאו בלעדי מהישיבה

 "לעזוב את הקואליציה, ולזרוק את פינדרוס לביתר" • וידאו בלעדי



ישיבת רבנים מעין זו שנערכה בביתו של הגר"ש אוירבעך, לא זוכרים גם זקני העסקנים החרדים. התבטאויות חסרות תקדים נשמעו באסיפה, והרבנים שישבו סביב השולחן דרשו מהגר"ש אוירבעך לפעול בנחרצות כנגד כוונת ראש העיר, ניר ברקת, לייבא לרמות את בית ספר 'רפפורט'.

בכינוס השתתפו, בין היתר, הגר"ש אויערבך והרבנים הגאונים חברי בד"ץ שארית ישראל, הגר"ע אויערבך - רב שכונת בית וגן, והגר"צ וובר - רב שכונת נווה יעקב. כמו כן השתתפו רבני דגל התורה ורבני שכונות חרדיות בירושלים.

הרבנים דנו בדרכים המעשיות למנוע את כניסת 'רפפורט' לשכונת רמות א'. הם קראו לפעול בשני מישורים: הראשון מול בי"ס רפפורט, בהתאם לקול קורא של גדולי הדור, כולל פעילות מגוונת נגד בית הספר, בשיתוף פעולה של גורמים שונים.

ראשי הישיבות ורבני הקהילות הביעו את חרדתם מהכרסום בקדושתה של ירושלים בכל התחומים: בתחום השבת, החינוך, והאופי החילוני שמנסה ראש העיר להשליט על ירושלים. "ניר ברקת יותר גרוע מטדי קולק", אמרו הרבנים.

הגר"ש אויערבך אמר, כי הוא רואה בעניין זה "חורבן הדת. להכניס מוסד מסוג כלאיים כזה בתוככי שכונה חרדית. ויש לעשות הכל שלא יבואו לשכונה".

רבה של רמות, הגר"ש ניימן, הודיע כי הדבר היחיד שיועיל בעניין זה לקיים את מצוות גדולי הדור, ולהודיע מיידית על פרישה מהקואליציה העירונית.

הגאון הרב יעקב אליעזר שוורצמן, התעלה על כולם כשאמר, כי יש לשקול את הדחתו של מחזיק תיק חינוך חרדי "ולשלוח אותו חזרה לביתר", לאור העובדה שהנ"ל מגבה את ראש העיר בצעדיו האנטי-חרדיים.



רבני השכונות

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}