כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הגר"ע יוסף בפסיקה חדשנית: לכהן מותר לטוס מעל בית קברות; ההליכה לקברי צדיקים - איסור

מה לכהן בבית הקברות? אם בתוך מטוס - אין בעיה: פסק הלכה מקורי מבית מדרשו של הגר"ע יוסף, מתפרסם בימים אלה • לפי הפסיקה - לכהנים מותר לטוס מעל בתי קברות, ללא כל חשש, זאת בניגוד לדעה הרווחת • עוד בספר החדש: לכהן אסור ללכת לקברי צדיקים • וגם: מה דינו של כהן שנקטעה אצבעו?

הגר"ע. צילום: יוסי פורמנסקי
הגר"ע. צילום: יוסי פורמנסקי

"מטוס בו נמצאים כהנים יכול לטוס מעל בית קברות" - כך, באופן תקדימי, פוסק הגר"ע יוסף, בספר הלכות חדש היוצא לאור בימים אלו ועוסק בהלכות טומאת-מת.

יצויין, כי בקרב פוסקים רבים רווחת דעה הלכתית שונה באשר לשאלה זו, וכהנים רבים נוהגים לברר את מסלול הטיסה בטרם הזמנת הכרטיס, בכדי לוודא שהמטוס לא יטוס מעל לבתי קברות יהודיים, האסורים בכניסה לכהנים, מדין "טומאה בוקעת ועולה עד לרקיע".

בספר מובאים הלכות אקטואליות שנדונו בשנים האחרונות על ידי גדולי הפוסקים, בארץ ובעולם.

את הפסק מצטט יצחק טסלר מ'מעריב', מתוך ספרו של הרב, ומביא הלכה נוספת, מענינת ויוצאת דופן גם היא.

כהן שהאצבע שלו נקטעה רשאי להגיע לבית החולים, כדי שייתפרו לו את האצבע. את ההלכה פוסק הגר"ע למרות החשש כי בבית החולים יש גם מת, וכי יכול להיות שהכהן ייטמא כתוצאה מביקור באותו תחום או בניין בו נמצא המת.

בנוסף, הרב קובע הלכתית כי המנהג שנקבע כי כהנים יכולים ללכת לקברי צדיקים מהסיבה שצדיקים אינם מטמאים, היא עובדה שקרית ולא נכונה הלכתית, ולכן אסור באיסור חמור לכהנים לבקר בקברים, גם אם מדובר בקברי צדיקים כגון מערת המכפלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}