כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

100 ילדים ללא חשמל • שערוריה בני ברקית חמה במיוחד

שנתיים סובלים דיירי הבניין ברחוב אהרנוביץ' 28 מחוסר בחשמל מסודר, אלא שדווקא בימי השרב הלוהטים ביותר נותקו הדיירים מחשמל • בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הם מפנים אצבע מאשימה לקבלן, שגרם לניתוק הנוראי • ומה מגיבים בחברת החשמל?

מוני חשמל. ניתוק מתמשך. צילום ארכיון
מוני חשמל. ניתוק מתמשך. צילום ארכיון

הסבל הרב שעוברים דיירי הבניין ברח' אהרונוביץ 28 בבני ברק בשנתיים האחרונות מגיע בימים האחרונים לשיאו.

17 משפחות חרדיות שרכשו או שכרו דירות בבניין נמצאות כבר שנתיים ללא חשמל מסודר מחברת החשמל והם מחוברים לחשמל זמני. בימים האחרונים, גם החשמל הזמני נותק וכעת בשיאו של הקיץ הם נמצאים ללא חשמל.

בחברת החשמל, אליהם פנו הדיירים, אומרים כי רק בעוד 3 ימים הם יחוברו. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מפנים הדיירים אצבע מאשימה כלפי הקבלן. לטענת הדיירים, "הקבלן קיבל את טופס 4 באיחור של שנה וחצי, בגלל רשלנות שלו מול גורמים שונים. לאחר מלחמה שלנו, שכללה בין הייתר דיונים בבי"ד של הגר"נ קרליץ, שעוד לא הסתיימו, הצלחנו להביא למצב שהטופס 4 יתקבל.

"שנתיים שאנחנו מחוברים ל'חשמל קבלן' זמני. חברת החשמל עשתה לנו בעיות עד לפני מספר שבועות כי לא היה טופס 4, וכעת יש בעיות טכניות אחרות מול הקבלן והחברה, שלא יכולים לחבר אותנו לחשמל מסודר", אומר אחד הדיירים.

לפי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה, כי לפני מספר חודשים, במהלכם התנהלו הדיונים בבית הדין, הוציאו הדיינים צו מניעה שלא יוכלו לחבר את החשמל ללא הוראתו של הקבלן. לאחרונה הוסר הצו לאחר שכל דייר הפקיד בידי בית הדין 8000 ₪.

"הכסף הלך לטמיון ועדיין לא חוברנו בצורה מסודרת לחשמל", אומר הדייר כמעט בבכי.

מחר או מחרתיים יגיעו אנשי חברת החשמל לבדיקה נוספת של החשמל בבניין, שתעלה כסף נוסף לדיירים. נכון לעכשיו, הדיירים נותקו גם מהחשמל הזמני, בגלל תלונת אלמוני לחברת החשמל, כי מהחיבור הזמני עולה ריח רע וחייבים לנתק אותו מיידית.

"בדקנו כי שום דייר אצלנו בבניין לא התלונן. אנחנו נמצאים בשיאו של הקיץ. יש כאן 100 ילדים בבניין ואנחנו כעת לא מחוברים לחשמל בכלל".

בתגובה לפניית 'בחדרי חרדים' אומר הקבלן: "יש כבר טופס 4 קיים. בקשר לחיבור החשמל כפי שאתם יודעים מחר אמורים חברת החשמל לבוא ולתת אישור לחשמל עצמו.

"כל שאר העניינים הכספיים נידונים בבית דין ואין ראוי שאגיב לדברים באמצע הדיון. אני לא בורח או מתחמק מאף אחד. אם בי"ד יחליט שאני צריך לשלם או לפצות בצורה כזאת או אחרת זה מה שאעשה".

מחברת החשמל נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "למקום ניתן חשמל לצורכי בנייה בלבד. משהתברר כי המקום הוחלף, ביצעה חברת החשמל בדיקה בטיחות במתקן בכדי להימנע מניתוק הדיירים מחשמל.

"לפני מספר ימים התקבלה הודעה בחברת החשמל על סילוף נתיכים וחשש לשימוש בלתי חוקי, המהווה סכנה בטיחותית חמורה. משהגענו למקום לא נותרה בידנו ברירה, אלא להפסיק את החשמל בכדי למנוע אסון.

"מחר מתבצעת בדיקה במקום, לאחר שהחשמלאי של הדיירים הציג טופס 4, ומשכך דירות שיעברו את הבדיקה כנדרש יחוברו לחשמל, כפי שדורש זאת החוק".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}