כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אי אימון: תוקם מועצה דתית במודיעין עילית • "גוטרמן מתעלם מהספרדים"

השר לענייני דת, יעקב מרגי, החליט להקים מועצה דתית בעיר מודיעין עילית • המשרד לענייני דת: ההחלטה נובעת מההתעלמות המוחלטת של ראש העיר יעקב גוטרמן מצרכי הדת של הציבור הספרדי • מרגי: "הציבור הספרדי נמק בגלל גוטרמן. הפגיעה היא ברבנים ובתושבים הספרדים" • סערה בעיירה

יעקב נגד יעקב. גוטרמן
יעקב נגד יעקב. גוטרמן

מודיעין עילית היא עיר מעניינת. היא עיר קטנה, אך לפי הכותרות שהיא מספקת, מדובר במדינה לכל דבר. פוליטיקות, מאבקים, פשקווילים - את כולם מייצרת העיר הזו.

עוד לא שככו פרשת התלמידות הספרדיות שאינן מתקבלות ללימודים בסימנרים המקומיים, ופרשת הפשקוויל שהופץ בעיר כנגד חסידות ויז'ניץ - וכבר מככבת העיר בסיפור חדש: השר לשירותי דת, יעקב מרגי, החליט להקים מועצה דתית בעיר.

הסיבה: ההחלטה נובעת מההתעלמות המוחלטת של ראש העיר מצרכי הדת של הציבור הספרדי.

מה הבעיה בהוראה להקים מועצה דתית? ישאל השואל בצדק. מועצה דתית הרי יש בכל עיר. ובכן, התשובה לכך נעוצה בעצם העובדה שעד היום לא היתה מועצה דתית. מודיעין עילית, עיר ואם חרדית בישראל, לא נזקקה מיום היווסדה ועד היום למועצה דתית. העיר חרדית, פרנסיה חרדיים, ראשיה חרדיים והעירייה יודעת לנהל בעצמה את שירותי הדת.

החלטתו היום של שר הדתות, שנקל לנחש כי מדובר בהחלטה שנפלה בחלונות גבוהים עוד יותר בצמרת ש"ס - כמוה כהכרזה: אנחנו לא סומכים על התנהלותה של העירייה.

"על פי הנחיית השר לשירותי דת יעקב מרגי, הודיע היום מנכ"ל המשרד אביגדור אוחנה לראש העיר מודיעין עילית יעקב גוטרמן באופן רשמי על החלטת המשרד להקים מועצה דתית בעיר מודיעין עילית וזאת בהתאם לחוק שירותי הדת היהודיים".

בכדי לדעת את הסיבה, אין צורך בספקולציות. המשרד מספק זאת בצורה ברורה: "השר מרגי הבהיר כי ההחלטה נובעת מההתעלמות המוחלטת של ראש העיר מצרכי הדת של הציבור הספרדי".

עוד מודיע משרד הדתות, כי "העירייה נדרשה להעביר את שמות המועמדים המוצעים על ידה עד לתאריך י"ג חשוון תשע"א".

שר הדתות, יעקב מרגי אמר הערב (א') בראיון למהדורה המרכזית ב'קול ברמה': "ברגע שיש פגיעה בשירותי הדת בעיר, אני חייב להפעיל את סמכותי. במיוחד כשהפגיעה היא נגד הרבנים והתושבים הספרדים".

מרגי תקף את ראש העיר: "אמרתי בזמנו כי ראש העיר, יעקב גוטרמן, הוא ראש עיר מצוין, אבל רק לציבור האשכנזי. הציבור הספרדי נמק בגללו".

תושבים במודיעין עילית מספרים ל'בחדרי חרדים' על ההתעלמות עליה מדבר משרד הדתות. "הספרדים מרגישים מקופחים. התחושה היא שיש כאן עירייה שתפקידה לדאוג רק לאוכלוסייה מסוימת בעיר. אמרנו לצמרת הסיעה שהגיעו מים עד נפש.

"אנחנו מברכים על ההחלטה הזאת, ומקווים שלפחות בתחום הזה של הענקת שירותי דת, תופקע הסמכות מידיה של העירייה", מסכמים התושבים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}