כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

גלנט

גלנט

גלנט

אהוד ברק הודיע בישיבת הממשלה לפני זמן קצר כי הוא החליט למנות את האלוף יואב גלנט כרמטכ"ל הבא של צה"ל. גלנט, כיום מפקד פיקוד הדרום יהיה הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל וייכנס לתפקידו בפברואר 2011.

שר הביטחון אהוד ברק לא המתין לסיום חקירת המשטרה בפרשת מסמך גלנט שעדיין מתנהלת, והודיע כי האלוף יואב גלנט הוא מועמדו לרמטכ"ל הבא. ברק העדיף את מפקד פיקוד הדרום על פני ארבעת האלופים האחרים שהיו מועמדים להחליף את אשכנזי. בשבוע הבא יביא ברק את החלטתו לאישור הממשלה.

שר הביטחון הסביר כי למרות המשך הסערה בצבא, "יש לעשות את המינוי מהר בגלל המצב הנוכחי, כדי להחזיר את היציבות לצה"ל".

נתניהו עצמו בירך בישיבת הממשלה על ההחלטה למנות את גלנט. ואמר כי "זהו צעד נכון, כיוון שאי הוודאות גובה מחירים יקרים. המצב שנוצר מחייב החלטה מהירה שתוכל להניע את סבב המינויים בצה"ל. זה מהלך נכון שיחזיר את היציבות לצמרת הצבא".

מלשכת שר הביטחון ברק נמסר כי "השר סיים בימים האחרונים סבב שיחות עם חמשת המועמדים לרמטכ"ל, ובהם האלופים בני גנץ, סגן הרמטכ"ל; אבי מזרחי, אלוף פיקוד מרכז; גדי אייזנקוט, אלוף פיקוד צפון; וגדי שמני, נספח צה"ל בוושינגטון. השר הביע את הערכתו לכל אחד מהמועמדים וביקש מהם להישאר בצה"ל ולהמשיך לתרום לו. הוא הוסיף כי הבחירה בין המועמדים לא הייתה פשוטה, משום שכל המועמדים ראויים ביותר". את גלנט תיאר ברק בהודעתו כ"קצין ותיק, בעל ניסיון מבצעי מגוון ועשיר, כישורי מנהיגות מוכחים ויכולת להוביל את צה"ל להתמודדות עם האתגרים העומדים לפניו ולפני מדינת ישראל".

במינוי של גלנט יש כמה תקדימים-הוא יהיה מפקד הצבא הראשון שגדל בזרועות הים,הוא גדל בשייטת,בקומנדו הימי,והיה מהקצינים הראשונים שסימנו את המעבר מחה"י לחיל הירוק. התקדים הנוסף-האלוף גלנט מילא תפקיד אלוף אחד בלבד.לפני כן היה מזכיר צבאי של רה"מ שרון בדרגת אלוף,אך לא פיקד על שום אגף במטה הכללי וזה יחסית חריג במינוי רמטכ"ל.ההמלצה עצמה של שהב"ט תונח על שולחן הממשלה בשבוע הבא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}