כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ברק הודיע: יואב גלנט הוא הרמטכ"ל הבא

אהוד ברק הודיע בישיבת הממשלה: החלטתי למנות את האלוף יואב גלנט כרמטכ"ל הבא של צה"ל• "יש לעשות את המינוי מהר בגלל המצב הנוכחי, כדי להחזיר את היציבות לצה"ל" • נתניהו ברך על המינוי

ברק וגלנט
ברק וגלנט

אהוד ברק הודיע היום (א) בישיבת הממשלה, כי החליט למנות את האלוף יואב גלנט כרמטכ"ל הבא של צה"ל. גלנט, כיום מפקד פיקוד הדרום, יהיה הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל וייכנס לתפקידו בפברואר 2011.

שר הביטחון לא המתין לסיום חקירת המשטרה בפרשת מסמך גלנט, שעדיין מתנהלת, והודיע כי האלוף הוא מועמדו לרמטכ"ל הבא. ברק העדיף את מפקד פיקוד הדרום על פני ארבעת האלופים האחרים שהיו מועמדים להחליף את אשכנזי. בשבוע הבא יביא ברק את החלטתו לאישור הממשלה.

שר הביטחון הסביר, כי למרות המשך הסערה בצבא, "יש לעשות את המינוי מהר בגלל המצב הנוכחי, כדי להחזיר את היציבות לצה"ל".

נתניהו עצמו בירך בישיבת הממשלה על ההחלטה למנות את גלנט, ואמר: "זהו צעד נכון, כיוון שאי הוודאות גובה מחירים יקרים. המצב שנוצר מחייב החלטה מהירה שתוכל להניע את סבב המינויים בצה"ל. זה מהלך נכון שיחזיר את היציבות לצמרת הצבא".

מלשכת שר הביטחון נמסר: "השר סיים בימים האחרונים סבב שיחות עם חמשת המועמדים לרמטכ"ל, ובהם האלופים בני גנץ, סגן הרמטכ"ל; אבי מזרחי, אלוף פיקוד מרכז; גדי אייזנקוט, אלוף פיקוד צפון; וגדי שמני, נספח צה"ל בוושינגטון. השר הביע את הערכתו לכל אחד מהמועמדים וביקש מהם להישאר בצה"ל ולהמשיך לתרום לו".

הוא הוסיף: "הבחירה בין המועמדים לא הייתה פשוטה, משום שכל המועמדים ראויים ביותר". את גלנט תיאר ברק בהודעתו כ"קצין ותיק, בעל ניסיון מבצעי מגוון ועשיר, כישורי מנהיגות מוכחים ויכולת להוביל את צה"ל להתמודדות עם האתגרים העומדים לפניו ולפני מדינת ישראל".

במינוי של גלנט כמה תקדימים: הוא יהיה מפקד הצבא הראשון שגדל בזרועות הים, הוא גדל בשייטת, בקומנדו הימי,והיה מהקצינים הראשונים שסימנו את המעבר מחיל הים לחיל הירוק. התקדים הנוסף: האלוף גלנט מילא תפקיד אלוף אחד בלבד.

גלנט שימש כמזכירו הצבאי של ראש הממשלה אריאל שרון בדרגת אלוף, אך לא פיקד על כל אגף במטה הכללי, דבר יחסית חריג במינוי רמטכ"ל.

דובר צה"ל מוסר כי הרמטכ"ל, רב- אלוף גבי אשכנזי, שוחח לפני שעה קלה עם אלוף יואב גלנט וברך אותו על החלטת שר הביטחון לבחור בו כרמטכ"ל ה-20 של צה"ל וישראל.

רב אלוף אשכנזי איחל לאלוף גלנט הצלחה בתפקיד החשוב אליו ייכנס בעוד מספר חודשים והבטיח לו את מלוא הסיוע והעזרה. כמו כן שוחח הרמטכ"ל עם האלופים שהיו מועמדים אף הם לתפקיד: אלוף בני גנץ, אלוף גדי אייזנקוט, אלוף אבי מזרחי ואלוף גדי שמני וביקש מהם להמשיך לפעול לטובת צה"ל והמדינה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}