כ' חשון התשפ"ה
21.11.2024

ורק היין נשאר בחושך • שוק הפרסום

נבירה בדפי הפרסום של עיתוני סוף השבוע העלו כמה תובנות מעניינות: האם לבולטון באמת יש קופריטרים המאמצים את מוחם? • הפרסומות ב'בתוך המשפחה' יודעות לקבל הערות • וגם: איזה פרסומת תראו רק ב'בחדרי חרדים'? • חיה ברויער מסכמת שבוע של פרסום

ורק היין נשאר בחושך • שוק הפרסום



מערכת הקפה

אפיקים פתחו את המערכה בקמפיין לקפה רד מאג, בעיתוי מושלם ליקציה המוקדמת לסליחות ובפעילות שטח. בולטון פוטנציאל גילו את הקמפיין בעיתונות ומיהרו להחזיר את מודעות השעונים של קפה טורקי עלית.

ואנחנו שוב שואלים: איפה מחלקות המודיעין במשרדי הפרסום? למה לא יכולתם לפצוח במערכת העירנות הזו שניכם יחד?

מערכת היינות

השנה החדשה עוד מעט כאן ובמשרדי הפרסום תזזית פעלתנות. הראשונים לצאת בקמפיינים הם בולטון פוטנציאל ופרסום ואקנין: שניהם מציעים לנו יינות לחג, שניהם מאכזבים נורא.
בולטון מציעים לנו את הכבוד לפתוח את השנה החדשה. איפה? איך? בקבוק היין עומד לו דומם באמצע הפרינט החשוך, שום פותחן לא נראה באזור וגם שום שנה חדשה.

פרסום ואקנין לעומתם מציעים לנו לבחור בין סגנון ליצירה לרמה ובסוף מחליטים עבורנו שכל זה יחד שילוב לשולחן ערוך ברמה. נו, טוב.

אפיקים מזמינה אתכם לשיט תענוגות

כן, כך זה נראה. אוניית נופש גדולה עוגנת בנמל רבי עקיבא בבני ברק, ברוכים הבאים לגלות עולמות חדשים, לצאת למסע מופלא. וכך כתוב באותיות הקטנות: "הטעם האקזוטי המפנק יקח אותך לעבר מפלי המים באקוודור, לג'ונגלים של מקסיקו ולנוף עוצר הנשימה של פרו".

האמת, פרי הצ'ירימויה נשמע כמו משהו שעושה תחושה של ג'ונגל ללא ספק, שלא לדבר על פרי הגרנדילה. שיט תענוגות לעבר יערות הגשם. רק לי זה עושה תחושה מגרדת באמצע החום?

לא רק בית יולדות

מקאן אריקסון בפרינט חדש למעייני הישועה: מרפאות החוץ. בהמשך למאמץ לדחוף את בית החולים לבני ברקי קצת מחוץ לנישת הנשים והיולדות, מקאן פורשים בפנינו רשימה ארוכה של מרפאות ורופאים, בשלל נושאים שקשורים ולא קשורים ליולדות.

לוגיקה על פי בולטון פוטנציאל

בולטון פוטנציאל הוציאו השבוע את מעדן השוקולד של שטראוס לעיתונים, על רקע משהו שנראה כמו יוגורט הביו הלבן של דנונה (התבלבלו?) והסתבכו בעצמם במה שהם ביקשו להגיד.

ממש כמו בפסיכומטרי, הפרינט של שטראוס נראה כמו שאלה לוגית קשה לפיצוח. והרי לפניכם:

מעדן שוקולד כל כך טעים עוד לא היה

1. לשטראוס לא היה מעדן שוקולד

2. לשטראוס היה מעדן שוקולד לא טעים

3. לשטראוס יש מעדן שוקולד חדש

4. מעדן השוקולד של שטראוס כל כך טעים

לעונים נכונה, מעדן שוקולד של שטראוס מתנה.

להושיבי

בשבוע שעבר שמחנו לראות שרשת חנויות האפנה "מקימי" משחררים לנשים החרדיות פרינטים מעוצבים בטוב טעם. בשבוע שעבר גם המצלנו לעבור מעמוד ימני במגזין משפחה, לעמוד שמאלי במגזין הנשים "בתוך המשפחה".

השבוע שמחנו לראות שיש מישהו שמקשיב שם, שיש פרינט חדש, שמאלי וורוד ומושקע ב"בתוך". המשיכו כך!

גליסינג

סוף סוף לבולטון יש הברקה קראייטיבית. לרגע אנחנו חושדים שברצינות מועסק שם צוות קופירייטינג שמאמץ את מוחו להמציא כותרות וסלוגנים. מדי פעם, כך מסתבר, זה דווקא מצליח להם.

במודעות חצאי עמוד שלא כל כך מעניינות בפני עצמן, בולטון מציגים שירות חדש בסלוני גלית איטליה: פאה חדשה בכל שנה, במילים אחרות: ליסינג של פאות. במילה אחת: גליסינג.
אנחנו אהבנו.

לפ(מ)י כל הכללים

גולשי בחדרי חרדים ודאי כבר נחשפו לקמפיין "פשוט תנהג" של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שמופיע השבוע גם בעיתונות. ולפ"מ כמו לפ"מ אמונים על טהרת הקודש בציבור החרדי לא מזכירים שום מילה לגבי הודעות SMS בקמפיין העיתונות. "כשהסלולרי ביד", הם כותבים, "אתה לא באמת ברכב". ושום מילה על פלאפונים לא כשרים.

מקאן שוב כאן

רגע אחרי שדו"ח יפעת הציב את משרדי הפרסום הגדולים בישראל בדירוג נמוך יחסית בעשיריה הפותחת בפרסום החרדי, מקאן אריקסון מפגינים נוכחות בכמה חזיתות. בהשקה גדולה לפעמית סטור, במקאן מרחו את רחובות בני ברק בצבעי הכתום (צהוב)-כחול של הלוגו וזכו לכמה דקות של שיחות רחוב. בנוסף, פרינט חדש למבצעי ניו פארם ועדיין קמפיין הבטיחות של חברת החשמל. טוב שאתם כאן.

תצוגת המוצרים של מלכות וקסברגר

מלכות וקסברגר משתלטים על אמצע מגזין משפחה עם "תצוגת מוצרים" לקראת החגים ומבטיחים להשתלט גם בשבוע הבא: "המבחר גדול והגיליון קצר", כך כתוב במקום בו היה אמור להיות לוגו של פרסום "דמיון", "המשך תצוגת המוצרים בשבוע הבא"

סלקום BBDO

בפעם האחרונה שבדקנו, לסלקום היה משרד פרסום שמטפל לו בתקציבים במגזר החרדי. מפתיע לגלות רבע עמוד למבצעי סלקום חו"ל בבקהילה עם קרדיט ל"גיתם BBDO". קרה משהו שלא שמענו עליו?

קמפיינים ממשיכים

קמפיין פינוק של מימד ממשיך השבוע, גם שוגי ובייגל בייגל. אפיקים עוד פה עם רד מאג, ספרינג ועץ הזית. בולטון מחזיקים את אור החיים, דנונה, מחזירים את קפה עלית וממשיכים עם מבצע החטיפים של עלית. טריו עוד פה עם פמפרס, בית החולים ליס ומגהצי טפאל, מקאן עוד עם חברת החשמל.

גל אורן BSD מחזיקים באוויר שני מודעות של האגיס, אחת של אגד, קמפיין מכללת מעיינות וקמפיין מאוחדת, לנור עדיין ממשיכים בשיתוף הפעולה שלהם בעיתון משפחה. דמיון החזירו את הלימון של מכון אחיה ובראשית עוד כאן עם טרקלין יאקאב חשמל.


קמפיינים חדשים

מבצעים חדשים בניו פארם למקאן, שני פרינטים של פלדהיים (חגים & מודעת זוכים) לגל אורן BSD, אחת חדשה לבולטון של יקבי כרמל ופרסום אגס מזכירים לנו על קיומם עם יופי של כתבת תדמית למכללת מבחר.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}