כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מודיעין עילית: פשקווילים נגד ויזניץ'

מבנה בן 24 כיתות במודיעין עילית עומד לעבור לידי חסידי ויז'ניץ - ויש מי שכועס • לטענת המתנגדים, המבנה הובטח לוויזניץ' כחלק מ'דיל' שבסופו מונה הרב גוטרמן לראשות העיר • התושבים מאיימים: נילחם • המסמך

האדמו"ר מויז'ניץ בברכפלד
האדמו"ר מויז'ניץ בברכפלד

ביום שישי האחרון פוזרו ברחבי מודיעין עלית פשקווילים נגד חיים מאיר ויזל, נציג חסידות ויזני'ץ.

הפשקווילים פוזרו, ככל הנראה, בידי קבוצת הליטאים, הטוענת כי ויזל הולך יד אחת עם ראש העיר, יעקב גוטרמן, במטרה לקבל מבנה חדש של 24 כיתות, שישמש את תלמידות החסידות.

משרד החינוך העניק אישור למבנה החדש, בו ילמדו בנות ב-24 כיתות, כשהמסגרת נועדה לשמש את הציבור הליטאי והספרדי בעיר. אך לטענת קבוצה מתושבי העיר יש מי שמנצל את קשריו עם ראש העיר כדי לקבל את המבנה לידיו.

קצת היסטוריה: כגוטרמן הוביל לפני הבחירות מהלך לפיו לא יתקיימו בחירות במודיעין עלית, הוא פנה אז גם לחיים מאיר ויזל, נציג חסידות ויז'ניץ בעיר. ויזל הבטיח כי ישתף פעולה ומנגד גוטרמן הבטיח הבטחות שישביעו את רצונו של ויזל .

כעת עושה ויזל מאמצים שהמבנה יועבר לידי ויז'ניץ וישמש את תלמידות החסידות המתגוררות בעיר. לדברי המתנגדים למהלך, רוב חסידי ויז'ניץ מתגוררים ברחוב רשב"י, מרחק רב מהמבנה. .

כאמור, בסוף השבוע פוזרו פשקווילים ברחבי העיר נגד ויזל וגוטרמן, העושים יד אחת, לדברי המתנגדים, כדי "לגנוב את המבנה לטובת מוסדותיו" של ויזל.

תגובתו של חיים מאיר ויזל טרם התקבלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}