כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

החום שבר את גבאי 'לדרמן': אדם התמוטט, לראשונה יותקנו מזגנים

לאחר שנים רבות שבבית מדרשו של הגר"ח קניבסקי התנזרו משימוש במיזוג אוויר, בהוראת ה'סטייפלר' - החליט הגר"ח הערב בצעד היסטורי: יותקנו מזגנים לאלתר • הסיבה: מתפלל התעלף במהלך השבת כתוצאה מהחום הכבד • כל הפרטים

הגר"ח קנייבסקי בפתח בית הכנסת לדרמן
הגר"ח קנייבסקי בפתח בית הכנסת לדרמן

ב'לדרמן' רושמים היסטוריה: לאחר שנים של התנזרות עקרונית משימוש במיזוג אוויר גם בחום הידוע והבלתי נסבל של בני ברק - הערב הוחלט: יותקן המזגן, ולו בשל פיקוח נפש.

באסיפה שנערכה דקות ספורות לאחר צאת השבת בבית הכנסת המפורסם ברחוב רשב"ם בבני ברק, העומד בראשותו של הגר"ח קנייבסקי, הוחלט כי כבר השבוע יתקינו במקום מערכת מיזוג אוויר, זאת לאחר שנים בהן אין בבית כנסת מזגנים, בהוראתו של הסטייפלער זצ"ל.

שנים רבות ידוע כי בבית כנסת לדרמן בו התפלל הסטייפלער זצ"ל והיום מתפלל בנו הגר"ח קנייבסקי אין מזגנים או חשמל דולק בשבתות. בשבתות משתמשים מתפללי בית הכנסת אך ורק בלוקסים (מנורות חשמל הפועלות על בסיס גז).

"זו גם הסיבה לכך שבימי החול לא היו מזגנים", ציינו הערב בבית הכנסת. "אם בשבת המלכה לא נהנים המתפללים מהמזגנים אז מדוע שייהנו בימי החול?".

במהלך השבת האחרונה, חלה התפנית: באמצע התפילה התעלף הנגיד הרב מאיר סטפנסקי ונזקק לטיפול במקום. הגר"ח, שראה את ההרחשות המבוהלת, שאל את הנגיד לאחר התפילה מה קרה, ולא קיבל תשובה. הנגיד התחמק כדי שלא לצער את הרב.

אלא שהגר"ח לא מצא מנוח מהעובדה, כי אחד מהמתפללים הקבועים והמוערכים בבית הכנסת התעלף. הוא ניגש לרופאו האישי של הרב סטפנסקי ושאלו מה הסיבה לכך שאדם בריא יתעלף באמצע התפילה.

הרופא ענה להגר"ח, כי בית הכנסת צפוף ועמוס במיוחד, ובחום כזה - הדבר יכול להשפיע על אדם מבוגר ולגרום לו להתעלף.

הגר"ח ששמע את הדברים הורה מיד בצאת השבת, כי כבר בשבוע הקרוב יש להתקין מזגנים בבית הכנסת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}