כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

המלחמה על גוש דן: קול קורא נגד 'איחוד הצלה'

'קול קורא' חריף מבית דינו של הגר"ש וואזנר, עליו חתומים הגר"ש ואזנר, הגראי"ל שטיינמן והגר"נ קרליץ: אסור להקים ארגון הצלה מתחרה ל'הצלה גוש דן' בבני-ברק! • 'הצלה גוש דן': אין לנו סיכסוך עם 'איחוד הצלה' אבל בבני ברק הם לא יכולים לפעול • סמנכ"ל 'איחוד הצלה': נתייעץ עם גדולי ישראל

המלחמה על גוש דן: קול קורא נגד 'איחוד הצלה'
הצלה גוש דן

'קול קורא' חריף שיצא מבית דינו של הגר"ש וואזנר, עליו חתומים הגר"ש ואזנר, הגראי"ל שטיינמן והגר"נ קרליץ, תוקף את הכוונה להקים ארגון הצלה מתחרה ל'הצלה גוש דן' בבני-ברק, ומציף לראשונה את מלחמת ארגוני ההצלה מעל פני השטח.

ארגון 'הצלה גוש דן' הוקם לפני 25 שנה בבני-ברק, ופעל תחת נשיאותו של הגר"ש וואזנר. הארגון פעל במשך השנים לבדו בעיר. אלא שעברה תקופה ובעיר צצו ארגונים שונים וחדשים, המבקשים להתחרות בארגון הוותיק, ביניהם 'איחוד הצלה'.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מסביר ישראל פישר, דובר 'הצלה גוש דן', את הרקע ל'קול קורא' שהופץ:

"ארגון הצלה גוש דן הוקם לפני 25 שנה בהתייעצות ובהוראת הגר"ש וואזנר. היות ויש כללים שבהם היה צריך לעמוד ארגון הצלה, הרב שמואל אליעזר שטרן מבית דינו של הרב וואזנר הוא הרב שחליט על כל צעדי הארגון.

"באה קבוצה של מתנדבים שלא התקבלו לארגון שלנו, בגלל שלא עמדו בקריטריונים של הרבנים, כמו למשל, בחורים רווקים, וחברו לארגון אחר בעיר.

"כמו שלא יכול להיות מצב שיש שני גופים של משטרה ומכבי אש באותה עיר, כך גם לא יכול להיות שני גופי הצלה דחופה באותו מקום. התחרות במקרה הזה היא פסולה. אין מצב שיהיה סדר מופתי במקרה של שני ארגונים, במיוחד כשאין תקשורת ביניהם".

בשיחה עם מתנדבי 'הצלה גוש דן' עולה, כי הטענות נגד 'איחוד הצלה' קשות וכואבות: "איך יכול להיות שבחור רווק ישמש כמתנדב בארגון הצלה דחופה? יש מקרים שאסור בשום פנים אופן הלכתית וצניעותית להגיע לזירה", אומר אחד המתנדבים.

"ארגון 'איחוד הצלה' הוא ארגון מבורך שאין לנו כל סכסוך איתו", מוסיף ומבהיר ישראל פישר. "אבל בבני-ברק הם לא יכולים להתנהל איתנו יחד, כשמקרים שקרו לאחרונה הוכיחו שצריך לעשות לזה סוף".

אלי פולק, סמנכ"ל ארגון 'איחוד הצלה', אומר ל'בחדרי חרדים': "עד לרגע זה לא קיבלה הנהלת איחוד הצלה לידה את המכתב המתפרסם בחוצות. הנושא יובא בפני גדולי ישראל ורבני הארגון שליט"א שמנחים אותנו בכל צעד ושאל והם יורנו כיצד לנהוג".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}