כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

עשרות הורים חילונים ברמלה נאבקו: רוצים חינוך חרדי לילדים!

דבר כזה לא קורה בכל יום: עשרות הורים חילוניים מרמלה נאבקו לקבל חינוך חרדי לילדיהם, לאחר שרשת 'מעיין החינוך התורני' של ש"ס החליטה להסיר את חסותה מגן חרדי שפעל בעיר • פרסום ראשון

רוצים חינוך כזה. צילום אילוסטרציה
רוצים חינוך כזה. צילום אילוסטרציה

דבר כזה לא קורה כל יום: עשרות הורים חילונים נאבקו כדי לקבל חינוך חרדי-תורני לילדיהם.

רשת גנים בהם לומדים ילדים חילוניים, מסורתיים וחרדים יחדיו, פועלת ברמלה כבר 12 שנה. הגן, שחינוך הדגל שלו הוא חינוך הילדים באורח תורני, מצליח לקבץ את כל סוגי הילדים לתוך גן ילדים אחד.

את הגנים הללו הפעילה עד לפני כשנה רשת 'מעיין החינוך התורני' של ש"ס, המפעילה מאות תלמודי תורה, בתי ספר, סמינרים וגנים בכל רחבי הארץ. בסוף שנת הלימודים, לפני כשנה, החליטה הרשת, בגלל סיבות שונות, שלא להמשיך להפעיל את רשת הגנים.

ההורים החילונים בעיר החלו לפעול והחליטו להיאבק בכל הגורמים בכדי שילדיהם יוכלו ללמוד תחת אותם גנים. ההורים הקימו ועד הורים לצורך ריכוז המאבק. בהתייעצויות יום-יומיות ומאבק קשה ניסו להוביל את המשך קיומו של הגן, גם בשנת הלימודים שתפתח בקרוב.

העירייה ראתה לנכון לרצות את התושבים והגיעה איתם להסכמה. אי לכך, הוחלט כי רשת הגנים תקבל שני מבנים, אליהם כבר נרשמו 70 ילדים.

משפחתה של הגננת, תושבת העיר בני ברק, מספרים ל'בחדרי חרדים': "לא האמנו שיבואו הורים חילונים ויילחמו למען המשך הפעלת הגן שאורח החינוך שלו הוא דתי וחרדי לכל דבר. יש פה קידוש ה' ענק".

במהלך החודשים האחרונים בהם התקיים המאבק של ההורים להמשיך את פעילות הגן, התקיים בעיר רמלה כנס בו השתתף הרב מאיר שוורץ, שחיזק את עשרות ההורים שהגיעו לכנס וברך את ההורים על פתיחת הגן מחדש גם אם הוא לא מופעל על ידי רשת כזאת או אחרת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}