כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

'האח הגדול': בני ברק תרושת במצלמות אבטחה

כחלק מהמאבק בפשיעה בעיר התורה והחסידות, הבטיח השר לבטחון פנים במהלך ביקור עם צמרת המשטרה בבני-ברק: נוסיף ניידות, מצלמות אבטחה באזורים רבים בעיר, פקחים ושוטרים

המפגש בין צמרת המשטרה לפרנסי העיר
המפגש בין צמרת המשטרה לפרנסי העיר

משטרת ישראל תגביר את שיתוף-הפעולה עם עיריית בני-ברק בשורה ארוכה של נושאים משטרתיים ואזרחיים, ובין היתר תתקיים הערכות מיוחדת ויתווספו סיורי ניידות לאיתור שוהים בלתי חוקיים ולפיקוח ולמעקב צמודים אחריהם – כך נמסר בפגישת עבודה רבת משתתפים שהתקיימה באולם הישיבות של מועצת העירייה, בראשות מר יצחק אהרונוביץ', השר לביטחון פנים והרב יעקב אשר, ראש העיר.

בפתח הדיון סקר ראש העיר את מערכת שיתוף-הפעולה הנרחב והיעיל בין העירייה למשטרת מרחב דן במגוון תחומים כפיקוח עירוני, אבטחת פקחים המבצעים הריסת מבנים בלתי חוקיים, רוכלות ופרויקטים מיוחדים כסיורים קבועים של מתנדבי משא"ז בהכוונת תנועה ובשמירת הסדר באירועים שונים, כמניעת השתוללות בני-נוער, בעיקרם, מערים אחרות בליל פורים, סיוע בשמירה על שוק ארבעת המינים לקראת חג הסוכות ואבטחת מוסדות חינוך במשטרת מרחב דן.

בפגישת העבודה, בה השתתפו גם מר חגי פלג, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים; הרב חנוך זייברט, מ"מ רה"ע; ניצב שחר איילון, מפקד משטרת מחוז תל-אביב; תנ"צ יוסף פריאנטי, מזכיר השר לנושאים ביטחוניים; נצ"מ אלברט אוחיון, מפקד משטרת מרחב דן וצוות עירוני ומשטרתי בכיר, הדגיש הרב יעקב אשר, ראש העיר את כניסת העירייה ל"פרוייקט מצילה" הפועל במסגרת המשרד לביטחון פנים, בשיתוף ארגונים רלוונטיים ומעורבות פעילה של תושבים, ובעיקר לסיוע לבני נוער באמצעות שילובם בתכניות ובפעילויות רבות ומגוונות.

כדי לקדם את נושאי שמירת הסדר הציבורי ואבטחת דירות תושבים מפני פריצות בעת העדרותם הציע הרב יעקב אשר, בנוסף לפעילות ניידות הסיור העירוניות המופעלות בשבתות ובחגים ע"י לא יהודים, להפעיל גם ניידות משטרה בעיר בימי שבת וחג באמצעות שוטרים לא יהודיים. כמו"כ לממש את ההחלטה שנתקבלה מזה זמן להקמת תחנת משטרה בעיר, באמצעות צוות היגוי וגיבוש מודל הפעלה יחודי ומותאם לעיר בני-ברק.

ניצב שחר איילון, מפקד משטרת מחוז תל-אביב הדגיש, כי העיר בני-ברק היא הראשונה מבין 22 עיריות ומועצות מקומיות במחוז בה מבקר השר לביטחון פנים. הוא ציין שעיריית בני-ברק הינה מסודרת, אחראית, אמינה ומקצועית, ומשום כך שיתוף הפעולה עימה יעיל ומתקדם, זאת בהתחשב בצביונה ובמאפיינים היחודיים של העיר. הוא מסר, כי בשנים האחרונות ישנה בעיר ירידה של 31% במעשי עבריינות, ובשנה האחרונה בלבד – ירידה ב - 5%.

נצ"מ אלברט אוחיון, מפקד משטרת מרחב דן התייחס בדבריו לתיאום המעולה ולקשר ההדוק של המשטרה עם ניידות הסיור העירוניות בשבתות ובחגים ועל מבצעים משטרתיים קבועים נגד שוהים בלתי חוקיים, כשבשלושת רבעי השנה האחרונה נעצרו 1,500 מהם.

מר חגי פלג, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים הדגיש את הגישה היחודית של המשטרה בכל הקשור לעיר בני-ברק ולמגזר החרדי, תוך פריצת-דרך בתחומים רבים, כשבכוונתו להיפגש בקרוב עם ראש העיר לגיבוש תכניות לממשק עוד יותר חזק בין העירייה לבין המשטרה.

מר יצחק אהרונוביץ', השר לביטחון פנים הודיע כי הוא נענה לבקשת ראש העיר בתחום הפעלת שיטור משולב של פקחים ושוטרים ולתוספת מצלמות אבטחה באזורים שונים של העיר.

הוא שיבח את גישתם המקצועית והעניינית של ראש העיר ושל חברי מועצת העירייה, המובילים מהלכים נכונים לקראת הקהילה, ומשום כך המשטרה רואה בחיוב רב לסייע לעירייה ולעיר במגוון תחומים שיטופלו בקרוב ע"י צוותים מקצועיים משותפים למשטרה ולעירייה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}